Tips på bärbara grillar önskas

Re: Grilliput

brigas; sa:
Naturkompaniet säljer ett hopfällbart grillgaller som förvaras i ett rör som är ungefär som en cykelpump i storlek.
Balja för kol etc finns ej,knaske mest tänkt att använda över en vanlig eld.

Har sett den. Verkar praktiskt och så , men det var en del pillrande innan man har fått ihop den....Lika bra att använda ett sånt där galler med ben isåfall.

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Lassexo skrev:
mipert; sa:
Weber har en schysst bärbar grill:
http://weber.com/bbq/pub/grill/2007/portable/GoAnywhereCharcoal.aspx

Den kostar väl en 699 kronor på Granngården eller ICA.

Skulle gärna ha en i trädgården för mindre grilljobb...

Den har jag hört talas om .

Någon som har en sådan ?
Är den rejält byggd , så den håller i ett par år?

Den är suverän.
10 års garanti även om man har den ute. (min är alltid ute)
Den fungerar som utekök, stekpannor och kastruller står stadigt.
Den går att röka med.
Den går att använda som ugn.
Givetvis så grillar den bra med :)

/Patrik

Ok Webern är alltså bevisligen suverän.

För mina ändamål så verkar "Son of Hibachi" praktisk med den värmetåliga väskan och att den var så snabbtänd.

Upptäckte att det fanns en video om den här:
http://enbraaffar.se/

Skulle vara kul om det fanns någon som har testat den. Annars får jag väl testa den själv .

Aktuellt

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!
Weber har en schysst bärbar grill:
http://weber.com/bbq/pub/grill/2007/portable/GoAnywhereCharcoal.aspx

Den kostar väl en 699 kronor på Granngården eller ICA.

Skulle gärna ha en i trädgården för mindre grilljobb...
Weber har tyvärr väldigt få tillbehör till sin Go Anywhere kolgrill. Å så väl Webers egna kolgaller, reflektorplåt som grillgaller till denna grill är väl ingen direkt superkvalitet.

Däremot finns det en hel del tredjeparts-tillbehör framtagna till denna grill, som både är av heavy duty-kvalitet och avsevärt ökar potentialen för denna grill. Dessa tillbehör finns sällan att köpa i Sverige, utan man får leta utomlands.

Zifa har t.ex. tagit fram kolgaller, skyddsplåt, kolkorgar (två olika storlekar), delbart grillgaller, delbara planchor (både med och utan skyddsvägg), 15 cm riser, 30 cm riser med rotesseri, sidiventiler och en del annat smått och gott. Allt i prima tysk kvalitet och (tyvärr) priser där efter. https://zifagrills.com/collections/go-anywhere-kohle

Roest har tagit fram laserskurna och delbara grillgaller och plachor, samt en icke delbar värmesköld. Även detta är av prima tysk kvalitet. https://www.grillrost.com/en/accessory-finder/weber/go-anywhere/

Å det finns flera tillbehörstillverkare i bl.a. USA, Australien och Storbritanien.

Å kan ju nämna att Weber Go Anywhere även finns i en gasolvariant, som också får ett rejält lyft med passande tillbehör från t.ex. Zifa och Roest. Å när den används på tomten, så kan det vara klokt att köpa till en konverteringsslang, så att den kan använda vanliga 5/10 kg propanflaskor. Annars funkar den bra med vanliga 450g tuber i fält.
/Niklas

Senast ändrad:
Fast jag tänkte mer på om det nu har resulterat i någon ny grillmodell, eller åtminstone några smarta grilltillbehör, som nu säljs ute i handeln...
/Niklas

Hajar. Men tror nog inte personen läser här. Det var hans/hennes enda inlägg det där.

Jag köpte en sån där popupgrill för några år sen. Men som alla grillar där gallret ligger allra överst är den vindkändlig, så man får fixa till nåt vindskydd. Jag som nästan alltid cyklar tycker den är behändig för jag kan hänga den "utanpå" i sin väska så riskerar inte att få sot på andra grejer. Lätt och behändig är den också.

Inte så jättedyr. Men inte heller jättestor, så är man ett stort sällskap har man nog bättre nytta av nåt annat, i.v.f. om man ska grilla nåt annat än korv.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.