Vilken tur
Då är det mest troligt björk. Och du behöver bara fortsätta att tjära om dem när det behövs. Följ guiden jag länkade till.
Tack för infon!
Vilken tur
Då är det mest troligt björk. Och du behöver bara fortsätta att tjära om dem när det behövs. Följ guiden jag länkade till.
Bindningarna, stövelbindning, är korrekt monterade. Bilden visar ett par skidor med två högerbindningar. Sulorna till kängorna behöver inte vara speciellt styva. Det gick bra att använda Lundhags Alaska och Artic(?) på den tiden det begavs sig.
Det är väl tämligen få som telemarkar med ett par gamla tegsnäsare med kabelbindning... Vanligaste användningen är ju att promenera omkring i skogen, blir det bergsnerfart får man väl skråa, eller promenera om det ser riktigt otrevligt ut.De flesta väl mjuka för skidåkning IMHO speciellt för telemark och andra nedförstekniker.
Halloj!
Gjorde (tror jag) ett loppis fynd i helgen. Köpte ett par tegsnäs turskidor för 100:-. Men jag som inte kan någonting om skidor undrar hur tar jag hand om dom på bästa sätt? Kan jag använda mina lundhags vandringskängor till dom?
Hoppas på svar vill upp i fjällen i helgen och det har kommit mycket snö![]()