Tält under trädgränsen

Jag är på jakt efter ett billigt lätt o bra tält. Ja vet att det är svårt att träffa in på alla mina önskemål men jag har tittat lite på detta Tält Igloo Super
http://www.surplusbuy.se/products/597-talt-igloo-super.aspx
Någon som har någon erfarenhet av detta. Eller kan du tipsa om något annat i samma viktklass o pris så är detta mycket välkommet =) O vi lämnar Hillebergs tält utanför denna diskussion ett sådant ska jag ha någon gång men inte nu.

Tanken är att jag ska ha detta till lättare vandringar i skogsmiljö. Alltså inte på fjället.
Synpunkter tack!

Ett typisk "festivaltält", så billigt att man man slipper plocka ned och ta med hem. Regnar det slänger man en pressening över det,
Funkar utmärkt i fint väder Under sommarmånaden, kan bli lite dålig ventilation om man inte vill öppna så myggen kommer in. troligen inte så kul om det regnar en vecka.

Så billigt att du kan köpa och testa, men man får nog vad man betalar för.

Om det ska användas i skogsmiljö, borde inte det lättaste vara att strunta i bågar? I skogen finns det ju alltid träd att knyta fast snören i.

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips