Då har du nog inte varit i Värmland...gundj; sa:Vilken besvikelse, jag fantiserade ju om 100 u h mitt inne i värmländska urskogen.
Sveriges lägsta punkt?
- Trådstartare gundj
- Start datum
Då har du nog inte varit i Värmland...gundj; sa:Vilken besvikelse, jag fantiserade ju om 100 u h mitt inne i värmländska urskogen.
Malindo; sa:är det därför du envisas med att leta enbart efter höga boots?
1000 meter?? Är gruvan så djup? Jäklar.. Det hade jag aldrig trott. 1000 meter är långt. Åker man buss dit, eller menar du hiss?
Wolf25; sa:Nja... det är inte riktigt sant eftersom gruvans djup i Kiruna räknas från berget Luossavaaras topp (eller var det Kiirunavaara) och inte från marknivån.
/Ulf
thureb; sa:Wolf25; sa:Nja... det är inte riktigt sant eftersom gruvans djup i Kiruna räknas från berget Luossavaaras topp (eller var det Kiirunavaara) och inte från marknivån.
/Ulf
Men ligger inte Malmberget vid Gällivare och inte i Kiruna?
Thure
dave1; sa:thureb; sa:Wolf25; sa:Nja... det är inte riktigt sant eftersom gruvans djup i Kiruna räknas från berget Luossavaaras topp (eller var det Kiirunavaara) och inte från marknivån.
/Ulf
Men ligger inte Malmberget vid Gällivare och inte i Kiruna?
Thure
Jo det stämmer.
Kirunavaaragruvan är dock imponerande den med men jag kommer inte ihåg hur djup den är. Jag har dock åkt på en guidad tur. Tydligen finns det 40 mil asfalterad väg i berget!