Suunto vs Polar

Jag leter efter en klocka som har
Höjdmätare, Barometer samt Pulsmätare.

Hittills har jag sett att SUUNTO (Ex X6hr)och POLAR har denna typ av klockor.

1. Har du någon efrahenhet av någon av dessa klockor?
2. Hur står det till med användarvänligheten?
3. Vilka andra tillverkare har denna typ av klocka?
4. Var finns det till bästa pris?

Mvh Anders

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Visst håller cyclecomponents bra priser men man kan ju få vänta rätt länge innan man får sina grejer. Själv har jag nu väntat i över 3 veckor på min Polar 710 som jag beställt där och vet i nuläget inte hur lång tid det tar innan jag får hem den.
Nu ska man ju inte lasta Cyclecomponents allena för detta utan det verkade som att Polar själva hade svårt att få fram klockor.

Det har tidigare diskuterats en del här i forumen om leveranstiderna från Cyclecomponents och att de är ganska dåliga på att informera om när man kan förvänta sig att få sina grejer, men om man kan vänta lite på grejerna så är de oftast klart billigast att beställa från

/Ola

Clas Ohlson

Billigaste pulsklockan hittar du på clas ohlson. Samma klocka säljs även på bl.a. team sportia, men då kostar den mer...

Kolla Stadium

Jag såg till min förvåning tidigare att Stadium hade Polars sortiment och riktigt bra priser.

Kan vara värt att kolla i alla fall...

/Mattias

Suunto = Polar

Ifall det är puls funktionen du är ute efter så är det polar som står för tillverkningen även i suuntos klockor. Så där borde det inte vara så stor skilnader, har själv en suunto som jag tycker fungerar mycket bra.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips