strafftull

Enligt uppgift så har EU infört en strafftull på varor från USA. Den slår till på 25%. Frågan är ju då om friluftsvaror ingår där?

Källan är kommerskollegiet där en lista på varor finns. Dock är det sifferkoder och jag kan inte finna ut vad dessa står för. Ska jag vara orolig för mitt tält som ligger hos DHL just nu?

Vad jag fattar det som har tält varukod: 6306 22 00 00 och 6306 29 00 00 enligt denna sida, och de kunde jag inte hitta på listan över varukoder med strafftull. Men jag är inte helt säker heller ;)

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.

Månadens fråga: Vandring i Sarek – varifrån utgår du helst?

Har du vandrat i Sveriges största högfjällsområde? Då vill vi veta: vilken plats tycker du är bäst att utgå från?
Det tycker jag inte. Nu vet jag inte vad tältet kostade men 25% kan ju ge en avsevärd skillnad på pris :)

Senast ändrad:
Lite sent svar.
Om du menar de strafftullar som implementarades i November sa hittar du listan over produckterna har:
Annars kan du alltid ringa Maria Johem pa Kommerskollegium, Hon hjalper dig nog garna.
Maria Johem
fornamn.efternamn at kommerskollegium.se
08-690 48 54

Lite sent svar.
Om du menar de strafftullar som implementarades i November sa hittar du listan over produckterna har:
Annars kan du alltid ringa Maria Johem pa Kommerskollegium, Hon hjalper dig nog garna.
Maria Johem
fornamn.efternamn at kommerskollegium.se
08-690 48 54

Tackar

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips