Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Bra jobbat henjon! Kontrar med min första färdiga kniv, som jag gjort från "scratch" :) Sidor i Jamaicas nationalträd Blue Mahoe (en hibiskus) behandlad med kokt linolja + terpentin.

Bilagor

• DSC_1717.jpg
    DSC_1717.jpg
    66.7 KB · Visningar: 468
  • DSC_1728.jpg
    DSC_1728.jpg
    28.3 KB · Visningar: 459
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Bra jobbat henjon! Kontrar med min första färdiga kniv, som jag gjort från "scratch" :) Sidor i Jamaicas nationalträd Blue Mahoe (en hibiskus) behandlad med kokt linolja + terpentin.

Det är ju stort, grattis! Utförandet ser extremt bra ut också. Den där får du vara rädd om!

Strålande resultat! Vad var det för bladtjocklek nu igen??

Du får återkomma igen när du har en färdig slida!!

~Paul~

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Har precis lagt på bryneggen. Rätt brant. Handslipat på diamantbryne till 1200 korn. Sedan polerad/striglad på hårdstampad filtskiva matad med grön polerpasta. Löjligt vass. (Den lilla skuggan som går upp på bladet är filtskivan som nått dit).

Bilagor

• DSC_1732.jpg
    DSC_1732.jpg
    51.5 KB · Visningar: 342
Har precis lagt på bryneggen. Rätt brant. Handslipat på diamantbryne till 1200 korn. Sedan polerad/striglad på hårdstampad filtskiva matad med grön polerpasta. Löjligt vass. (Den lilla skuggan som går upp på bladet är filtskivan som nått dit).

Ojoj, den där vill man ha känner jag!
Själv nöter jag på med det lite större projektet, färdigslipat, härdat, tempererat/anlöpt, våtslipat, polerat, etsat och polerat igen. Nu handtag!

Bilagor

• 83961409-6040-44FD-9344-73C168101AB1.jpg
    83961409-6040-44FD-9344-73C168101AB1.jpg
    33.7 KB · Visningar: 335

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.