Excellenten har jag också. Funkar till allt! Finns med div. Olika handtag och i en mindre modell som jag saknar.Får kontra dina bahco med grapefruktkniven. Made in sweden. Hur lång är din allkniv i tidigare inlägg. De jag visade är de mindre som är ca 33 cm. Din ser ut att vara den större modellen.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Stort knivintresse - välj din favoritkniv
- Trådstartare dePaul
- Start datum
1. Den har jag också skräpandes här nånstans.1. en mindre modell som jag saknar.
2. Får kontra dina bahco med grapefruktkniven.
3. Hur lång är din allkniv i tidigare inlägg. De jag visade är de mindre som är ca 33 cm. Din ser ut att vara den större modellen.
2. Söt! Funkar den som den skall??
3. Bilden är av äldre datum och jag vet inte riktigt var kniven är. Kan därför inte mäta bladlängden. Den är dock avsevärt längre än din. Skulle tro att bladet ligger på runt 27-30 cm.
~Paul~
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
2 den funkar fint. Små vassa tänder.
3 då har du den större varianten i serien.
Lägger upp två frosts-knivar. Kockkniven är den enda "riktiga" kockkniven jag äger med så brett blad. Tycker om just denna serie från frosts med de mörka handtagen.
Om någon undrar så nej, jag har för tillfället inget bättre atr ställa upp knivar med.
Hade fler intressanta knivar hemma än jag trodde. Nu måste jag till landstället där merpartenen av knivarna jag äger finns om det ska bli så många fler bilder. Alternativt försöka komma över nya.
3 då har du den större varianten i serien.
Lägger upp två frosts-knivar. Kockkniven är den enda "riktiga" kockkniven jag äger med så brett blad. Tycker om just denna serie från frosts med de mörka handtagen.
Om någon undrar så nej, jag har för tillfället inget bättre atr ställa upp knivar med.
Hade fler intressanta knivar hemma än jag trodde. Nu måste jag till landstället där merpartenen av knivarna jag äger finns om det ska bli så många fler bilder. Alternativt försöka komma över nya.
Bilagor
1. De är fina. Har också dessa i min samling.1. Kockkniven är den enda "riktiga" kockkniven jag äger med så brett blad. Tycker om just denna serie från frosts med de mörka handtagen.
2. Om någon undrar så nej, jag har för tillfället inget bättre atr ställa upp knivar med.
3. Hade fler intressanta knivar hemma än jag trodde.
4. Nu måste jag till landstället där merpartenen av knivarna jag äger finns om det ska bli så många fler bilder.
5. Alternativt försöka komma över nya.
2. Det duger alldeles utmärkt
3. Verkar så. Det är först när man aktivt letar upp knivarna som man märker hur många de verkligen är.
4. Ser vi fram emot!
5. Hehe, ja det är också ett sätt.
~Paul~
Man kan väl inte äga för många moror i laminerat O1, eller hur? 
Frosts 346
Frosts 346
Bilagor
Ska bara förtydliga att trailing point blad inte tilltalar mig eftersom de inte är särskilt "allround". Estetiskt är det en annan sak. Här är en som jag tycker är rätt tjusig också. Kanske som mer specifik flåkniv, som jag nyligen efterfrågade i tråden... 
Bilagor
1. Absolut. Säkert mycket användbar i samband med dessa arbeten.1. Den nedre gula är en Trail Buddy från BR som jag gillar för lite mindre djur.
2. PHK från FK är en favorit.
2. Det kan jag förstå
~Paul~
Lite annorlunda utseende.Min favorit. Från Brasilianska Arkhip. Köpt på deras fabrik några mil norr om Sao Paulo. Kanske inte för att den är bäst, men den har ett visst affektionsvärde. Och den håller skärpan otroligt bra.
Personligen föredrar jag fullt flatslipade kockknivar och en egg som går ända in till samma nivå som handtaget. Dvs, där greppet slutar där börjar eggen.
Vad är det för stål i bladet??
~Paul~
Liknande trådar
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg