Stort knivintresse - välj din favoritkniv

#En herre kan t ex identifiera varenda knivjäkel man kan hitta på en loppis bara utifrån en bild, och med identifikation menar jag tillverkare, stålsort och högst troligt även tillverkningsår. Otroligt imponerande"

http://www.barariktigmat.se/index.php/teknik/knivar/item/163-att-valja-koksknivar

dePaul, har du någon aning om vem "herren" är?;):)

/Lux
Hehe, har iiiingen aning :).

Jo, det har blivit en evergreen den där tråden. På sistone har dock intresset svalnat något, mest beroende på att det mesta blivit sagt i ämnet.

~Paul~

PS Min förkärlek för den "gamla" Peltonenkniven har att göra med att jag föredrar flatslipade blad till den här typen av knivar.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Bilagor

• images101.jpeg
    images101.jpeg
    6.4 KB · Visningar: 691
Om ni vill bruka en huggkniv som verktyg att ta er genom undervegitation kommer ni att uppskatta att den har tången genom greppet.
Se gärna även på röjyxor som brukas mot liknande vegitation.

go tur

Fick hem en riktig goding. Brukar inte fastna för knivar mellan 4-5" men den här känns riktigt bra och inte tråkig att titta på heller.

6110e8c46132b3e6ec676b0daab1845f.jpg

Fredrik

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips