Stort knivintresse - välj din favoritkniv

#En herre kan t ex identifiera varenda knivjäkel man kan hitta på en loppis bara utifrån en bild, och med identifikation menar jag tillverkare, stålsort och högst troligt även tillverkningsår. Otroligt imponerande"

http://www.barariktigmat.se/index.php/teknik/knivar/item/163-att-valja-koksknivar

dePaul, har du någon aning om vem "herren" är?;):)

/Lux
Hehe, har iiiingen aning :).

Jo, det har blivit en evergreen den där tråden. På sistone har dock intresset svalnat något, mest beroende på att det mesta blivit sagt i ämnet.

~Paul~

PS Min förkärlek för den "gamla" Peltonenkniven har att göra med att jag föredrar flatslipade blad till den här typen av knivar.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Bilagor

• images101.jpeg
    images101.jpeg
    6.4 KB · Visningar: 692
Om ni vill bruka en huggkniv som verktyg att ta er genom undervegitation kommer ni att uppskatta att den har tången genom greppet.
Se gärna även på röjyxor som brukas mot liknande vegitation.

go tur

Fick hem en riktig goding. Brukar inte fastna för knivar mellan 4-5" men den här känns riktigt bra och inte tråkig att titta på heller.

6110e8c46132b3e6ec676b0daab1845f.jpg

Fredrik

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips