Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Jo jag tror det kan va en bra bruksfällis. Slänger in lite foton på denna som blev klar i dag. Bladet RST från Polar med skaft i mässing och desert ironwood,gjorde den riktigt tunn och smidig. Sliran även på G.
 

Bilagor

  • JE Desert 001.jpg
    JE Desert 001.jpg
    93.6 KB · Visningar: 712
  • JE Desert 005.jpg
    JE Desert 005.jpg
    84.5 KB · Visningar: 627
  • JE Desert 007.jpg
    JE Desert 007.jpg
    66.8 KB · Visningar: 713
  • JE Desert 008.jpg
    JE Desert 008.jpg
    68 KB · Visningar: 705
XXL!!!! Jag åkte 8 mil enkel i dag , till stor del för att kolla en kniv de har på sin nätsida.Det sket sig, de öppnar inte förr ens den 21/ 8 i Västerås..............blev en bit mat i alla fall....
 
Årets första bock, jag satte min Forest i arbete med att ta ur flå,sota, kapa bröstbenet o kapa huvudet. Och den skär fortfarande telefonkalogs papper ;D . Lite roligt, Denna nivur har varit över förväntan. Jag har inte slipat den i mellan Youtube testet heller.





 
Grattis Seved! Verkar vara en toppenklinga du fått till där!
Blir ingen bockjakt för mig i år tyvärr, håller på och totalrenoverar hus. Men rätt kul det med faktiskt, och kniv använder man ju en hel del. Mora Robust, Gerber EAB och Vic Spirit.
 
Ja den funkar faktiskt riktigt bra. Jag gjorde ett annat test innan oxå, klöv lite ved,skar reptomater o högg lite små grenar. O sen provade jag att choppa wellpapp, o jag har inte skärpt den imellan. Så jag är jkligt nöjd. :D
Asch da tråkigt att hinna med Bockjakten :( . Men det är mycket man ska hinna med.

Seved
 
Låter jäkligt bra alltså. Vad hade du nu för stål och hrc där?
Ja ungar och renoveringsobjekt...det är en del man inte hinner nuförtiden som man gjorde förr :)
Men livet är gött, inte desto mindre!
 
Jo det är Vanadin Extra Heter det, pulverstål från Uddeholm. Det är 64 HRC :D
Ja så är det ju, du blir väl färdig nångång :D

Seved
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.