Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Butik på Tradera?

Hej. Är det någon som har erfarenhet av företaget Linnab som pumpar ut F1 på Trattis?
Den senaste månaderna har de sålt 15 stycken med samma produktbild.
Det märkliga är att ingen rekommendation av någon som köpt en F1 har dykt upp och dessutom är det lite småfult att det först i meddelandet efter du köpt kniven står "Vissa av våra produkter har vi inte inne i lager utan dom beställer vi direkt av vår leverantör, därför kan leveranstiden variera."
Det kan ju vara riktigt företag som gör rätt för sig, men det känns också som det kan vara ett lur.

Jag beställde också två Fällkniven på ebay från en kille i Israel som kallar sig jknife som har 30 dagars leveranstid. Det är också lite skumt. Sälja prylar på Ebay på "preorder" motsäger ju hela vitsen med Ebay.

Tredje "jag kanske blir blåst" är att jag beställt ett F1-blad från en firma i Holland som heter 2sharp.nl. Det kanske kommer ett blad, vad vet jag, men komminikationen från dem är obefintlig, bara ett autosvar att ordern är mottagen.

Men det vore ju kul om jag fick alla knivar jag beställt.
 
Hej. Är det någon som har erfarenhet av företaget Linnab som pumpar ut F1 på Trattis?
Den senaste månaderna har de sålt 15 stycken med samma produktbild.
Det märkliga är att ingen rekommendation av någon som köpt en F1 har dykt upp och dessutom är det lite småfult att det först i meddelandet efter du köpt kniven står "Vissa av våra produkter har vi inte inne i lager utan dom beställer vi direkt av vår leverantör, därför kan leveranstiden variera."
Det kan ju vara riktigt företag som gör rätt för sig, men det känns också som det kan vara ett lur.

Jag beställde också två Fällkniven på ebay från en kille i Israel som kallar sig jknife som har 30 dagars leveranstid. Det är också lite skumt. Sälja prylar på Ebay på "preorder" motsäger ju hela vitsen med Ebay.

Tredje "jag kanske blir blåst" är att jag beställt ett F1-blad från en firma i Holland som heter 2sharp.nl. Det kanske kommer ett blad, vad vet jag, men komminikationen från dem är obefintlig, bara ett autosvar att ordern är mottagen.

Men det vore ju kul om jag fick alla knivar jag beställt.

"Vissa av våra produkter har vi inte inne i lager utan dom beställer vi direkt av vår leverantör, därför kan leveranstiden variera."
Anmäl till Tradera, det bryter mot deras regler att sälja saker man inte redan har hemma i eget lager.
Flera exemplar med samma bild har jag dålig erfarenhet av. Jag köpte ett metatablettkök som de köpt stort antal av från ett mobförråd i någon öststat. Det på bilden var i toppskick. På det jag fick hade två av fyra nitar rostat bort helt, och rosten hade smittat av sig på bläckplåten runt. Jag klagade i mail innan jag gav omdöme, skrev att jag ansåg att de kunde varit tydligare med att de såldes osorterat i varierat skick och vissa krävde renovering innan de kunde användas samt haft bild på en bättre och en sämre. Eller att de kunde sorterat dem själva och delat upp auktionerna. Men varken säljaren (Ett företag i Skåne, minns inte namnet nu) eller Tradera ansåg att jag hade rätt.
 
Jag har försökt anmäla dem till Tradera flera gånger då de har samma bild på varenda annons, men ingen reaktion.

Vi får väl se hur det går. Uppenbarligen är det en "företagsannons" och då skall det vara lite bättre enligt Tradera.
 
Jag har försökt anmäla dem till Tradera flera gånger då de har samma bild på varenda annons, men ingen reaktion.

Vi får väl se hur det går. Uppenbarligen är det en "företagsannons" och då skall det vara lite bättre enligt Tradera.

Samma bild är tillåtet hos Tradera. Jag ser inga problem om man säljer X antal nya identiska artiklar, eller oanvända som legat länge på hyllan i bra miljö och alla exemplar är i identiskt skick.

Men begagnat eller förvarat i sämre miljö tycker jag ska ha individuella bilder, eller exempelbild på en bättre och en sämre.

Det som ditt exempel ovan bryter mot Traderas regler är att de säljer saker de inte äger utan själva köper hem efter att de sålt.
 
Hej. Är det någon som har erfarenhet av företaget Linnab som pumpar ut F1 på Trattis?
Den senaste månaderna har de sålt 15 stycken med samma produktbild.
Det märkliga är att ingen rekommendation av någon som köpt en F1 har dykt upp och dessutom är det lite småfult att det först i meddelandet efter du köpt kniven står "Vissa av våra produkter har vi inte inne i lager utan dom beställer vi direkt av vår leverantör, därför kan leveranstiden variera."
Det kan ju vara riktigt företag som gör rätt för sig, men det känns också som det kan vara ett lur.

Jag beställde också två Fällkniven på ebay från en kille i Israel som kallar sig jknife som har 30 dagars leveranstid. Det är också lite skumt. Sälja prylar på Ebay på "preorder" motsäger ju hela vitsen med Ebay.

Tredje "jag kanske blir blåst" är att jag beställt ett F1-blad från en firma i Holland som heter 2sharp.nl. Det kanske kommer ett blad, vad vet jag, men komminikationen från dem är obefintlig, bara ett autosvar att ordern är mottagen.

Men det vore ju kul om jag fick alla knivar jag beställt.

Antagligen kopior, se tex http://www.aliexpress.com/wholesale/wholesale-fallkniven-knife.html
 
Vi får se. Enligt bilderna så ser kniven äkta ut, och texten är ju taget rakt av från Fällknivens hemsida.
Bilden på Alibaba visar dessutom en äkta (tydligast är uttaget där bladet går in i skaftet), men jag har flera kopior i min samling, både "fejk gen I" med rakslipat bladoch "fejk gen II" med ett ristat streck som skall föreställa lamineringslinjen.
 
Har nog svårt att tro att någon på alibabasidan skulle vara äkta med dom priserna. Titta på eggen. Slipningen är primitiv milt sagt.

Kjell
 
Vissa bilder visar äkta vara men de ser inte likadana ut när de kommer.
Tyvärr dyker det ofta upp kopior på F1 och A1 på Tradera, sålda med bilder på äkta och med texten tagen direkt från Fällknivens sida.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.