Stort knivintresse - välj din favoritkniv

re

Tjena gubbar.
Var bara tvungen att göra en kniv med bowie stuk över sig. Hade fint stabiliserat wenge till skaftet. Bladet gjorde jag av 5mm tjockt 2090 stål . Blad längden är ca 13 cm på denna . Sliran donade jag ihop av vegetabil garvad läder med dubbel låsning:)Lite gravyr på bolstert. Hoppas ni gillar :)

34uv.jpg

s24e.jpg

87u0.JPG


txu0.jpg
 
Tjena gubbar.
Var bara tvungen att göra en kniv med bowie stuk över sig. Hade fint stabiliserat wenge till skaftet. Bladet gjorde jag av 5mm tjockt 2090 stål . Blad längden är ca 13 cm på denna . Sliran donade jag ihop av vegetabil garvad läder med dubbel låsning:)Lite gravyr på bolstert. Hoppas ni gillar :)

txu0.jpg

Snyggt!

Vad väger en sådan pjäs?
Hur fungerar låsningen i slidan? Tryckknappen är jag med på, men resten ...?
.
 
Tjusigt Kimmo! Bygger du fällisar något? Här är en som damp ner igår. En riktigt väldesignad och vacker en, tycker jag. Toppmekanism och finish.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    73.3 KB · Visningar: 673
Här bredvid ett annat nyförvärv som jag burit några veckor nu. Bästa MT jag haft att göra med hittills.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    78.2 KB · Visningar: 692
Mycket vacker och stilren kniv,fingrade även på köpknappen på den men stannade denna gång på en Benchmade som borde komma vilken dag som helst
 
Det blev en Griptilian ,tänkte ev använda den rätt aktivt därav färgvalet på greppet så den är lätt att se var jag har lagt den ifrån mig.
 

Bilagor

  • images.jpg
    images.jpg
    5.3 KB · Visningar: 590

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.