Slänger in nån bild på en beställnings kniv jag fick färdig nyss som skall till Sverige. Bladet är i 440C och skaftet i ebenholts och mässing. Modellen är min egen version av Tapio Wirkkalas klassiker.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Stort knivintresse - välj din favoritkniv
- Trådstartare dePaul
- Start datum
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Wirkkalan är verkligen en trevlig design, och det är inte bara vi skandinavier som verkar uppskatta den. Jag var nere i Italien för ett par veckor sedan och tillbringade en dag i Verona. I staden finns en välsorterad "cotelleria". Killen som skötte disken med knivar för annat än köksbruk hade en liten avskild monter längst fram där han stoltserade med sina favoriter, 4-5 knivar. Där fanns bl.a. just en Wiirkkala. Kul att den går hem även i designsnobberiets högborg. Jan-Eriks version hade nog fått honom att häpna 
Tack ska ni få vänner,själv har jag två Wirkkala den ena är oanvänd. Jag har faktiskt gjort några stycken av dom på mitt vis,vill absolut inte kopiera originalet. Sålde en till Japan för en tid sen och killen där blev riktigt glad. Dessa knivar är riktigt kul att göra. Här är även en som blev klar nyligen med skaftet i acryl och nysilver. Denna har ännu inte flyttat från mig.
Bilagor
re
Jan Eriks wirkkalas är hur coola som helst. kanon jobb
Här en jag gjort av stabbat box elder burl och 1095 stål
Hoppas ni gillar
Här en jag gjort av stabbat box elder burl och 1095 stål

re
Hej Fredrik. Yes, det har jag
Borrat ur massa material från tången med en 7mm borr. 
Hej Fredrik. Yes, det har jag
Tack ska ni få vänner,själv har jag två Wirkkala den ena är oanvänd. Jag har faktiskt gjort några stycken av dom på mitt vis,vill absolut inte kopiera originalet. Sålde en till Japan för en tid sen och killen där blev riktigt glad. Dessa knivar är riktigt kul att göra. Här är även en som blev klar nyligen med skaftet i acryl och nysilver. Denna har ännu inte flyttat från mig.
Jäkligt fint Puukare
Seved
Här en jag gjort av stabbat box elder burl och 1095 stålHoppas ni gillar
![]()
![]()
![]()
Jäkligt fint Kimmo
Seved
re
Tackar Seved. Vi måste snart kolla på samarbets kniven vi ska göra
Här en mindre kniv med bara blad längd på 7 cm o hela 17.2 cm långt. Gjorde bladet av o1 stål o skaftet av älghorn. Hoppas ni gillar
Tackar Seved. Vi måste snart kolla på samarbets kniven vi ska göra
Här en mindre kniv med bara blad längd på 7 cm o hela 17.2 cm långt. Gjorde bladet av o1 stål o skaftet av älghorn. Hoppas ni gillar

Liknande trådar
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg