Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Funderar lite på när du skriver damast vg10.. Det kan inte vara damasteel då? Ett grymt bra damast stål som är svårt att få info om innehållet på då det är hemligt i stora drag.
Nej det är inte Damasteel. Ska vara en kärna av VG10 och "damasten" av ngt annat stål som jag som vanligt inte kommer ihåg. Dessa blad såldes för ett par år sedan på både Tradera och Ebay men jag har inte sett dom sen dess.
Passar på och instämmer i lovorden om Puukares kniv, vackert!!
Passar på och visar en enkel brukskniv jag fick färdig härom dagen. Bladet är ett Polar Whittler i rostfritt och skaftet i tvärsågad masur och nysilver. Knivens längd är 195mm varav bladet är 82mm.
Ja 1050 är riktigt fin!
Min nerslitna AUS 8 har blivit ersatt av en Hattori 1050 i lam.VG-10 med RC 61.
Inget jag direkt använder numera,men den är kul att ta med ibland vid uteliv.
Ja 1050 är riktigt fin!
Min nerslitna AUS 8 har blivit ersatt av en Hattori 1050 i lam.VG-10 med RC 61.
Inget jag direkt använder numera,men den är kul att ta med ibland vid uteliv.
Redan när jag var yngre älskade jag att vara ute. Jag visste inte särskilt mycket om ryggsäckar eller passform. Jag stoppade bara ner min utrustning ...
Vi åkte till Fulufjällets nationalpark med ett tydligt mål: att uppleva fjäll på riktigt, men på ett sätt som fungerade även med barn. Fulufjället är ...