Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Tack. I stort sett så tror jag nog det. Som tidigare sagt så hade jag nog skippat filningen men även använnt andra material då den är tänkt att användas. Iofs så hade jag nog fortsatt fram med skalorna en halv centimeter till men framför allt gjort den lättare i skaftet då den är lite baktung.

Fredrik
OK. Jag syftade snarare på ricasson ;).

~Paul~
 
Snabba ryck från Eka,skelettet av Swede 92 landade i dag i postlådan,så nu är det bara resten kvar till en personlig Eka
 

Bilagor

  • Eka 001 (600 x 450).jpg
    Eka 001 (600 x 450).jpg
    52.3 KB · Visningar: 417
  • Eka 002 (450 x 600).jpg
    Eka 002 (450 x 600).jpg
    53.2 KB · Visningar: 409
re

Fredrik, den där kniven har du gjort snyggt om du frågar mig:) Gillar detaljerna med mellan lägget mellan mammut tand o bolstert också. Den riccasson stör inte mig iallfall då man har fingret där när man jobbar med den. Visst hade man gjort bolstret längre med vinkeln från upåt till snett ner så hade det blivir mindre riccasso men är det inte det som är skönheten med custom att det inte är som allt annat:)

Puukare, den där kommer du att göra till något snyggt är jag säker på. Ser fram emot bilder sen :)

mvh Kimmo
 
Det närmaste bushcrafter jag kommer i min samling, måste kanske skaffa sig en "riktig".
Gjordes på den tiden jag tyckte det var snyggt med fileworks och damast. Damast kan väl iofs fortfarande vara snyggt bara den inte är för framträdande.

Fredrik

Den är vacker!
Jag visste inte att Du var så kunnig!

Mikael
 
Fredrik, den där kniven har du gjort snyggt om du frågar mig:) Gillar detaljerna med mellan lägget mellan mammut tand o bolstert också. Den riccasson stör inte mig iallfall då man har fingret där när man jobbar med den. Visst hade man gjort bolstret längre med vinkeln från upåt till snett ner så hade det blivir mindre riccasso men är det inte det som är skönheten med custom att det inte är som allt annat:)
mvh Kimmo

Nä, ricasson stör mig inte heller nämnvärt men jag tror ändå att den vunnit lite på om bolstret gått lite längre fram mot bladet och sen svängt uppåt mot ryggen, ungefär så som du beskriver.

Fredrik
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.