Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Stort knivintresse - välj din favoritkniv
- Trådstartare dePaul
- Start datum
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Jag kör med denna teknik i samband med mina billiga stenar köpta på Lidl! De ligger på 150, 300 och 400. Jag tejpar fast dem vid stenarna, tiltar den till önskvärd vinkel och kör på. Det tar inte många minuter att fixa en grundegg.Ett alternativ skulle ju vara att köpa DMT 6" sten och lägga den utanpå staven i sharpmakern....så får du samma vinkel och allt men drar bort bra med material.
Bilagor
Vem hade kunnat ana att den store dePaul slipar sina knivar med stenar från Lidl
!
Haha, jag har faktiskt haft dem i 3 år och det har funkat fint. Till grovjobb behöver man egentligen inte ha ett finbryne för flera tusen kronor. Stenarna från Lidl gick inte på många tior.Vem hade kunnat ana att den store dePaul slipar sina knivar med stenar från Lidl!
~Paul~
Alla de sätten är bra förutom de dåligaLidl-stenar och eltejp Paul...aj aj, vi får nog snacka igenom det här lite![]()

~Paul~
Det gäller att börja med så grovt att omformningen går snabbt. Bandslip är utmärkt start. Se bara till att hålla stålet svalt. Att med rätt form få till en stark egg är bara en fråga om finare och finare slipmedel. Amatörernas brister brukar vara att våga hålla vinkeln. Hjälpmedel är helt riktigt. Bara resultatet räknas. YMMV
Ja, det är tung och rejäl kniv. Grattis!Och nu har jag hämtat min nya skönhet. Kärlek vid första ögonkastet
Förhoppningsvis får jag lite möjlighet att testa den i helgen. Men första känslan är att den är väldigt gedigen, det är en bra tyngd i den och den ligger väldigt fint i handen.
~Paul~
Liknande trådar
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg