Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Stort knivintresse - välj din favoritkniv
- Trådstartare dePaul
- Start datum
Ja, det kan man fråga sig. Kanske för att marknaden för dessa knivar är störst i USA och där är det ingen som efterfrågan en kniv med dessa specs.Ja. Vad ska man göra? Be om en custom? Varför gör ingen en nätt, tunn fastbladare med flatslipning med en läng på ca 14cm? 2mm tjock. G-10 skollor med lite friktion i. Drop eller spear point. Kydex.
/M
~Paul~
Ja. Vad ska man göra? Be om en custom? Varför gör ingen en nätt, tunn fastbladare med flatslipning med en läng på ca 14cm? 2mm tjock. G-10 skollor med lite friktion i. Drop eller spear point. Kydex.
/M
Kanske något för Seved att ta sig an
Jag tolkar alla dessa överbyggda och opraktiska designer som ett exempel på amerikanernas nationaldrag. Allt skall vara häftigt, överbyggt och störst oavsett om det är på sin plats/ändamålsenligt eller ej.Ja, det ligger nog mycket i det. Men man kan ju fråga sig varför det är så. De envisas med sina knubbiga tjockisknivar i den längden...Rimligen så borde en nättare kniv vara mer användbar i väst också? Mysko kulturgrej.
/M
~Paul~
Kanske något för Seved att ta sig an
Man kan verkligen föreställa sig att han är rätt man för jobbet!
/M
Undantaget som bekräftar regelnJa samma sak gäller för SUVar, pikettröjor, chinos och knivar...
Stort är bra. Däremot får man tacka dem för att de med sin kultur sanktionerar stora huggare, onekligen underskattade av många i vår friluftskultur.
/M
~Paul~
Hm den kan vara skålslipad, men det brukar se lite annorlunda ut då. Men som sagt bilden är lite mörk just där.
Ja som ni säger ett 2 mm blad vore trevligt med en sådan kniv. Jag gör en kniv som har lite samma tänk, fast sheepfoot.
MAW om du vill kan vi diskutera fram nåt, som blir bra med vanligt bladform. Som jag eventuellt kan börja göra.
Seved
Ja som ni säger ett 2 mm blad vore trevligt med en sådan kniv. Jag gör en kniv som har lite samma tänk, fast sheepfoot.
MAW om du vill kan vi diskutera fram nåt, som blir bra med vanligt bladform. Som jag eventuellt kan börja göra.
Seved
Kul
ja maila över en ritning eller nåt så kan vi diskutera lite. Har du nåt förslag på stål.
sevedhjelm@hotmail.com
Seved
sevedhjelm@hotmail.com
Seved