Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Stort knivintresse - välj din favoritkniv
- Trådstartare dePaul
- Start datum
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Jag har faktiskt fått en del knivar som varit slipade med vinkelslip. Vissa går att använda, andra är helt värdelösa. Beror helt och hållet på om värmen kommit upp i närheten av anlöpningstemperaturen.undrar hur bra den mår när den slipats med vinkelslipen..
(har aaaaldrig slipat mora knivar av ren frustration på vinkelslipen)
skämt åt sido.. snygg kniv, är det dessutom ett fint hantverk så är det ännu trevligare..
~Paul~
Här är ett exempel på hur man tillverkar och slipar fickknivar på industriell nivå. I det här fallet amerikanska firman "Case".
http://www.youtube.com/watch?v=HbicSsrc43M
~Paul~
http://www.youtube.com/watch?v=HbicSsrc43M
~Paul~
Spyderco's senaste projekt är ett försök till inbrytning på den så lukrativa Bushcraft-fronten. Stålet är AISI O1 (ekv. till Uddeholm 2140), HRC 58-60, maple burl handtag. Priset torde ligga runt 2K svenska kronor.
Synd bara på det extremt fula hålet (Trade Mark) i bladet som samtidigt försvagar konstruktionen.
~Paul~
Synd bara på det extremt fula hålet (Trade Mark) i bladet som samtidigt försvagar konstruktionen.
~Paul~
Bilagor
Nej, jag har den inte. Vet inte om jag skall skaffa den eftersom det ryktas att det kommer en fullt flatslipad modell med micartahandtag eller kolfiberhandtag och CPM S90V stål.Tjusigt. Vilket fint skaftmaterial. Och bra stål
Ja hålet var inte roligt. Har du en.
Seved
Jag är dock lite tveksam till uppgiften gällande stålet eftersom Crucible ju har gått i konkurs. Men jag avvaktar trots allt ett tag. Om jag missar den här kniven så finns ju alltid Bark River Aurora
~Paul~
Absolut. Håller medNej kanske inte en traditionel bushis, men enligt mitt tycke en bättre snyggare och lite mer allround.
Seved
~Paul~
Liknande trådar
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg