Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jag har faktiskt fått en del knivar som varit slipade med vinkelslip. Vissa går att använda, andra är helt värdelösa. Beror helt och hållet på om värmen kommit upp i närheten av anlöpningstemperaturen.
det blir så ibland, man kör kniven i något styggt på gården och orkar inte ta fram rätt utrustning.. då har det hänt att man dragit av dom med vinkelslipen, det funkar till arbetsknivar om man e försiktig..
Spyderco's senaste projekt är ett försök till inbrytning på den så lukrativa Bushcraft-fronten. Stålet är AISI O1 (ekv. till Uddeholm 2140), HRC 58-60, maple burl handtag. Priset torde ligga runt 2K svenska kronor.
Synd bara på det extremt fula hålet (Trade Mark) i bladet som samtidigt försvagar konstruktionen.
Nej, jag har den inte. Vet inte om jag skall skaffa den eftersom det ryktas att det kommer en fullt flatslipad modell med micartahandtag eller kolfiberhandtag och CPM S90V stål.
Jag är dock lite tveksam till uppgiften gällande stålet eftersom Crucible ju har gått i konkurs. Men jag avvaktar trots allt ett tag. Om jag missar den här kniven så finns ju alltid Bark River Aurora .
Redan när jag var yngre älskade jag att vara ute. Jag visste inte särskilt mycket om ryggsäckar eller passform. Jag stoppade bara ner min utrustning ...
Vi åkte till Fulufjällets nationalpark med ett tydligt mål: att uppleva fjäll på riktigt, men på ett sätt som fungerade även med barn. Fulufjället är ...