Stort knivintresse - välj din favoritkniv

nja ett sånt skott på eftersök försöker jag inte ta...

seved: Scandinavian Bowie;), tänkte ta halva grisen, men som gäst så får man stå över.. har fullt i frysen ändå..

J.
 
Håller med. Kanske inbillar mig, men hondjur i den kategorin smakar alltid riktigt fint. Kotletterna och revbenen sparar du väll till grillen i sommar!?

/M

ps. menade att du slapp eftersök, i och med skottet satt där det satt. ds
 
Håller med. Kanske inbillar mig, men hondjur i den kategorin smakar alltid riktigt fint. Kotletterna och revbenen sparar du väll till grillen i sommar!?

/M

ps. menade att du slapp eftersök, i och med skottet satt där det satt. ds

en sån mindre gris tycker inte jag spelar någon roll om det är gylta eller galt ang smak.

den tog inte ett kliv.

japp, frysen full har tom börjat salta & & hänga upp vildsvins skinkor "a´la Serrano...:)

J.
 
visade det här bladet innan det skickades till Seved för härdning ( + en Nessie).
Nu är den färdig...

RWL-34, 4 mm tjock
total längd 300mm varav 116mm egg.
58-59 hrc
röd vulcan, svart G-10 & Rostfria pins

Fick den klar i Tisdags & i Onsdags så blev den invigd på en 50 kg Gylta ( urtagning & flå jobb), gick lysande.

Skinn till sliran fick jag hem idag, återkommer när den är klar.

Ska börja med Nessien nu..

J.
Grattis till både kniven och den nedlagda grisen! Mycket fin kniv som sagt. Bladformen är inte så långt ifrån kniven i mitt förra inlägg.

~Paul~
 
re

En kniv jag gillar.En fulltångare jag gjort. Misstag inte detta som något reklam då jag inte sätter ut den som SALU eller är till salu. 9 cm långt blad
Desert ironwood o 01 stål.
/K.Lilja

tv2-1.jpg

tre-144.jpg
 
Nu är jag lika säker som förra gången, men nu syns det tydligare.

De som har en kopia vet vad man skall titta efter. En är äkta, en är fejk.
Ja, i det här fallet är det ganska tydligt att kniven är fejk. Finishen är inte där, liksom att det saknas wire stripper i bladroten.

Konstigt eftersom säljaren hittills varit pålitlig. Undrar om han själv vet att det är fejk?

~Paul~
 
Hittar massor av fel, saknar mönstret från lamineringen på den undre, mönstret på handtaget är inte samma som en riktig (jämförde med min egen F1) hålet för fånglinan är inte heller på samma sätt som en orginal. Är tången genomgående på kopian?
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.