Stort knivintresse - välj din favoritkniv

winklerknives även norht river knives gillar mountan man frontier style knivar.är på jakt efter en mountain man bowie men knivmakarna är ju ganska dyra så man får väl kika på produktionsknivar har hittat en spansk kniv joker cc35(9)( cowboy stag bowie)440c stål nån som vet om det är nåt att ha eller??

Ja Winklerknives är en Favvis. Hans tribalknives är skitfina.

Seved
 
Köpte mucken via bladeforums . com, där köper och säljer man flitigt mellan medlemmar. Dan Koster själv har även ett eget bladeforum där man kan se alla hans aktuella modeller och förbeställa sin kniv, brukar dock vara viss väntetid på hans kreationer. Eftersom han tillverkar dem i omgångar. Om du är intresserad så chansa och kontakta Dan direkt, ibland har han säkert vissa knivar över... adressen är: dan @ kosterknives . com

Mvh

Magnus

Ja jag får kolla in Bladeforum, det var länge sen jag var där. Ja han brukar ha lite vänte tid har jag hört. Vad var det för nessi du hade föresten.

Seved
 
re

Seved, skulle snart behöva en fulltånge hunter om du har tid o lust att göra ett sådant. Bladet skulle vara ca 10 cm långt med lite större diameter på borrhålet än det sista jag hade av dig. Vad tror du??

mvh Kimmo
 
re

Tjena Seved.
Det kanske kan vara något. Har du lust att skicka någon bild till min e'mail. Behöver inte vara några proffs foton, bara så att jag ser formen på bladet. tackar. :)

mvh Kimmo
 
Ett nytt tillskott. En Bark River Pro Scalpel II i Sandvik 12C27 och Micartagrepp.

Niten på första bilden ser halverad ut men det är bara skugga.

~Paul~
 

Bilagor

  • Min Bark River Pro Scalpel II i Sandvik 12C27.jpg
    Min Bark River Pro Scalpel II i Sandvik 12C27.jpg
    14.1 KB · Visningar: 460
  • Min Bark River Pro Scalpel II i Sandvik 12C27, 2.jpg
    Min Bark River Pro Scalpel II i Sandvik 12C27, 2.jpg
    26.4 KB · Visningar: 463
  • Min Bark River Pro Scalpel II i Sandvik 12C27, 4.jpg
    Min Bark River Pro Scalpel II i Sandvik 12C27, 4.jpg
    18.8 KB · Visningar: 457
  • Min Bark River Pro Scalpel II i Sandvik 12C27, 5.jpg
    Min Bark River Pro Scalpel II i Sandvik 12C27, 5.jpg
    18.6 KB · Visningar: 459
Grattis Paul, till en fining. Bark River gör fina knivar. Jag köper nog en rätt var det är. Jag är lite sugen på deras Hudsonbay variant.

Seved
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.