Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Hujeda mej. Vad mycket kol,crom och vanadin. Det är väl ett snabbstål det där. Fy fn o slipa i det i härdat tillstånd. Speciellt om man har 70 HRC. Där ryker banden på löpande band.

Seved
Haha, precis. Det är det "svettigaste" jag sett. Kanske läge för diamantcoatade band i 800 grovlek ;).

~Paul~
 
Ooh jäklar. Inte helt billigt :(. Förstår inte hur Kershaw kan släppa Speedform II för under 600:- kronor?!?

~Paul~

Javisst attan inte helt billigt. Vet inte Kershaw kanske köper mycket åt gången. 600:- lät ju riktigt billigt, med det stålet. Minns inte exakt nu, men jag har för mej att jag pratade med en försäljare på Uddeholm och att jag skulle få ett något bättre pris fast på 6 mm tjockt stål. Å det kostar ju att plana ner det. Ska försöka leta åt lappen jag skrev på.

Seved
 
Javisst attan inte helt billigt. Vet inte Kershaw kanske köper mycket åt gången. 600:- lät ju riktigt billigt, med det stålet. Minns inte exakt nu, men jag har för mej att jag pratade med en försäljare på Uddeholm och att jag skulle få ett något bättre pris fast på 6 mm tjockt stål. Å det kostar ju att plana ner det. Ska försöka leta åt lappen jag skrev på.

Seved
Intressant. Det är säkert så att stora företag får ett avsevärt bättre pris än några enstaka handtillverkare.

~Paul~
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.