En sådan här?Tack. Intressant. Har du lite bilder på sådana?
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Stort knivintresse - välj din favoritkniv
- Trådstartare dePaul
- Start datum
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Det är i övrigt en mycket praktisk modell!Aha ja. Usch kort skålslipning, inget kul alls. Och därmed svår att omprifilera till FFG också. Men ser inte så svår ut att göra annars.
Men som sagt, ingen skålslipning, ansats eller för stort avstånd mellan greppet och eggslutet bör förekomma på min drömkniv.
Kniven får gärna uppvisa de mer typiska dragen, dvs en något ”upswept” spets och en profil mellan greppet och bladet som är aningen S-formad.
Faktum är att Cold Steels handtag är rätt bra. Det kunde ha varit ännu bättre ifall strukturen vore lite grövre och inte så polerad som den är. Dessutom kunde det ha varit lite biffigare - åtminstone kräver mina labbar mer substantiella handtag 🙄.
-Paul-
Jag tycker Cold Steels design är tilltalande på många sätt men håller med om Pauls invändningar.
Sköna linjer. De har dessutom haft förstånd att använda ett tunt blad på 2.5 mm. Själva formen gör att man blir lite sugen på att göra den som en fulltånge. Jag ritade den och skalade upp den lite så bladet blir ca 125 mm och hela ca 245 mm. Rätt tilltalande projekt.
Sköna linjer. De har dessutom haft förstånd att använda ett tunt blad på 2.5 mm. Själva formen gör att man blir lite sugen på att göra den som en fulltånge. Jag ritade den och skalade upp den lite så bladet blir ca 125 mm och hela ca 245 mm. Rätt tilltalande projekt.
Bilagor
Man skulle kunna ge den lite mer rak egg närmast skaftet, för att öka på allroundheten. Fast lite på bekostnad av det visuella intrycket..
Mycket intressant profil, jag gillar den skarpt! Den översta vinner för mig. Ska vi göra varsin? 😊
Ja den översta är snyggast klart! Varsin säger du...hmm låter onekligen kul det..Låt oss fundera lite!
Självklart. Planerandet är ju halva nöjet
Kul om ni båda kör ett projekt tillsammans!!
~Paul~
Haha, känns inte som MAW committat sig, direkt
Låter lovandeHaha, känns inte som MAW committat sig, direktDet vore hur som helst ett långtidsprojekt, har inget lämpligt stål hemma etc. Men sugen, det är jag
~Paul~
Liknande trådar
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg