Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Stort knivintresse - välj din favoritkniv
- Trådstartare dePaul
- Start datum
Mycket fin! Grattis!Till maskinen ska det förutom filtskivan även införskaffas ett 400 korns CBN hjul.
Vad är det för märke på motorn?
~Paul~
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Ja precis, man får ta av kanterna lite. Här ser du ettt exempel, ett blad som jag designade och skaftade men inte slipade fram själv.
Superfin, rätt perfekt form på allt!
Vilka delar är du missnöjd med? Det där ska väl definitivt sluta gott.
Har lite RWL 34 2.6x38 mm kvar och funderar lite på en portabel mini kökskniv med blad ca 105 mm. Lite grovt skissat. I verkligheten tänker jag dra upp buken försiktigt redan från hälen.
Har lite RWL 34 2.6x38 mm kvar och funderar lite på en portabel mini kökskniv med blad ca 105 mm. Lite grovt skissat. I verkligheten tänker jag dra upp buken försiktigt redan från hälen.
Bilagor
Vilka delar är du missnöjd med? Det där ska väl definitivt sluta gott.
Tja, bladet warpade enormt vid härdning, och spetsen har gått av två (!) ggr efter olika missöden. Hålet i bladet ser ev. planerat ut (och kan visa sig bli en intressant detalj, jag ”fyller” det kanske på något sätt) men är ett resultat av att jag halkade till när jag skulle drämma dit min stämpel och fick ett djupt jack istället...) Handtaget har väl inte haft ett moment som gått smidigt än så länge, men verkar gå att rädda det hyfsat. Jag använder tunna kopparplattor i handtaget, de är väldigt oförlåtande och blir varma otroligt snabbt med limsläpp som följd. Men man lär dig, som vanligt.
Kul koncept med portabel kökskniv. Då får vi se lite av ditt fina läderarbete också
Liten Santoku, typ.
Japp. Det där blir kanon!
Mycket fin design.Liten Santoku, typ.
Själv är jag förtjust i Roach Belly-typen av knivar till allround-/ute-/-jakt-/fiske och matprepp. Min drömkniv skall till skillnad från Cold Steels version vara utrustad med ett fullt flatslipat blad och inte äga någon som helst ansats.
~Paul~
Liknande trådar
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg