Storlek på pulka

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Tycker de är väldigt veka i tryckriktningen. Tror de icke delbara är lika dåliga. Behövs absolut bromsrep eller en liten matta för att hjälpa till. Det är bekvämare att få dra lite nerför än att fladdra runt.

jag kommer sy en själv som jag har gjort med den frugan drar barnpulkan med. vill ha fast drag och inget repdrag, svärfar har samma pulkan med segabaden drag, så jag vet inte, kanske blir ett sånt. hur är dom 2 delade dragen att bromsa med?

Har också denna modell med Segebadens delbara drag, man får vara lite försiktig men det går. Bäst är försvarsmaktens drag i metall men det säljs inte av BJM...funderar på att ev förstärka mitt drag alt. börja leta efter en billig militär träpulka och sno draget :).

...sen får man försöka göra om det till ett delbart...men pyssel är kul :).

//J

Missade den här frågan. Fjellpulkens förstärkta expeditionsdrag fungerar men då får man borra ur nitarna och flytta skakelfästet i pulkan då det är för brett för fjellpulkens drag. Det är ett mycket trevligt drag.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips