Storlek på pulka

luktafotogen

Avslutat
Om bjm har kvar pulkor är ett tips att sätta dit karbiner på ena sidans bärhandtag så blir det lättare att öppna snörningen.

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.

luktafotogen

Avslutat
Tycker de är väldigt veka i tryckriktningen. Tror de icke delbara är lika dåliga. Behövs absolut bromsrep eller en liten matta för att hjälpa till. Det är bekvämare att få dra lite nerför än att fladdra runt.

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
jag kommer sy en själv som jag har gjort med den frugan drar barnpulkan med. vill ha fast drag och inget repdrag, svärfar har samma pulkan med segabaden drag, så jag vet inte, kanske blir ett sånt. hur är dom 2 delade dragen att bromsa med?

Har också denna modell med Segebadens delbara drag, man får vara lite försiktig men det går. Bäst är försvarsmaktens drag i metall men det säljs inte av BJM...funderar på att ev förstärka mitt drag alt. börja leta efter en billig militär träpulka och sno draget :).

...sen får man försöka göra om det till ett delbart...men pyssel är kul :).

//J

luktafotogen

Avslutat
Missade den här frågan. Fjellpulkens förstärkta expeditionsdrag fungerar men då får man borra ur nitarna och flytta skakelfästet i pulkan då det är för brett för fjellpulkens drag. Det är ett mycket trevligt drag.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.