Storlek på kärl?

Kärlens storlek.

Det beror nog allt på hur stora ni är i maten. Vintertid är ju energibehovet större och därmed även behovet av mat. Detta gör att lilla trangians kärl kan vara i knappaste laget.
Varför inte prova med att laga till så mycket mat som du räknar med att ni behöver äta och se om kärlen räcker eller inte.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Storlek på kärl

Kärlen till lilla trangia (27) är i minsta laget för två personer vintertid. Kärlen rymmer maximalt 1l och med spillmån ca 0.8l. Man kan självklart klara sig med detta genom att laga mat i omgångar och smälta vatten i omgångar. Det tar dock tid och ger hög bränsleförbrukning.

MVH

Magnus

Nej

Mitt svar är nej. Jag tycker att det är precis att kastrullerna till stora köket räcker.

Peter

Glöm lilla köket

Glöm det lilla köket! Jag fårstår inte vad man ska använda det lilla köket till överhuvudtaget (koka kvälls te?). Det "stora" räcker knappt till i storleken...

Nej

Inte om du ska smälta snö. 1 liter snö ger i bästa fall 2 dl vatten. Sen måste du ha i mer snö. Jobbigt.

Jag har alltid använt Trangias 1.75 liters kastrull, men sist hade jag en stor 2.5 liters. Klar fördel.

nope

Instämmer med förgående inlägg. Skulle inte använda lilla Trangiat vintertid för två personer. Vad tjänar man på det?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips