Stolryggsäck

Hjälp mig nu börjar tankarna på stolryggsäck anfalla mig. Så skönt det vore att bara fälla ut en pall och ta fram kikaren och termosen, strunta i om marken är lite blöt. Men så mot detta är frågan finns det någon stolryggsäck som är bra att bära?
 
Fjällräven Stubben är färdig att sitta på. Skramlar inte som många ryggsäckar med utfällbar stol.
Står upp utan att falla omkull när man ställer ifrån sig den. Samt går att ta ut/lägga i saker när man sitter på den.
Man bär den på axlarna men den är skön om man inte lastar den tungt.
/John
 
Varför inte en stol som den här, ett billigt men bra alternativ till en stol ryggsäck som sällan/aldrig är bra på ryggen.

Jo exakt så har jag resonerat i många år. Men enkelheten i att bara ställa ned ryggsäcken och sätta sig lockar. En vanlig pall typ den som är i en vanlig stolryggsäck har jag oftast haft men den skall fästas på ryggsäcken och lossas innan man sätter sig. Trepinnepall har jag och jo funkar men inte någon skönare fotölj skulle jag vilja säga. Men även en stolryggsäck blir lerig och leran kommer på ryggen när man går vidare. Ett argument för den lösa pallen. Stubben låter trevlig och skall studeras.
 
Annars är det ganska enkelt att bushcrafta en stol. I varje fall i skogen. Då slipper du bära den med dig.

Nu tänker jag mig typ fågelskådning där man går en bit och sätter sig med tubkikaren en stund sedan vidare. Då blir det jobbigt att bygga stolar hela tiden. vanligt liggunderlag har fungerat även det men man kommer lågt och skall lossas, vikas ut och fästas på ryggan.
 
Fjällräven Stubben är färdig att sitta på. Skramlar inte som många ryggsäckar med utfällbar stol.
Står upp utan att falla omkull när man ställer ifrån sig den. Samt går att ta ut/lägga i saker när man sitter på den.
Man bär den på axlarna men den är skön om man inte lastar den tungt.
/John

Hum den kan nog vara vad jag söker. Priset är högt, volymen aningen liten och om den nu inte är skön med tyngre vikt är det en nackdel. Klart bästa lösningen vad jag kan se via datorn.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
avslutatmedlemskap160620 Stolryggsäck Transportera 7
2004-06-16 Stolryggsäck Transportera 0

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...