SPD-skor för damer med små fötter!

Hej !

Finns det någon som vet om det finns SPD-skor som börjar runt 34 i storlek? Har själv sökt så att ögona blöder, vore tacksam för svar!
/Pär

Jag har själv dessa skor , både i sommar och vinterutförande och kan starkt rekomendera dom.
Det enda man ska vara noga med är att se till att KA-sulorna som ligger inte hör till SMK-skorna , dom har haft lite problem med att hålla isär grejorna på fabriken.

Mvh Arne

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.
Jag tycker Arne kan ta KA och SPS. Hans önskan om "SMK" lär han inte få uppfylld i detta forum så länge han inte talar lite mer klarspråk...

Ja , jag har 7 par SPD skor så jag vet mycket väl vad det handlar om.
Och jag varnade för att Shimano har lagt sin KA (Kentucky Alloy) sula som ska ligga i deras SMP (Shimano Multi Purpouse) av misstag har lagts i vissa andra SPD-modeller av misstag. KA är en sula som också ska vara behaglig vid promenader etc men absolut inget för raceåkare.

Fler frågor?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips