Sovsäcksöverdrag med myggnät

Finns det nån som har ett tips på ett sovsäcksöverdrag som har myggnät över öppningen och är hyffsat prisvärd. Jag hade tänkt ha det när man vill sova över i vindskydd o dyl. Den behöver inte va gjord för vinterbruk,men gärna stå emot lite väta och så klart skydda sovsäcken mot smuts.
Tack på förhand!

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Prisvärda sovsäcksöverdrag finns inte! En bit vattentätt tyg + en bit glödtåligt tyg + en bit myggnät blir max tvåhundra kronor. Här är det bara sy själv som gäller! Vill/kan Du inte, köp ett riktigt enkelt överdrag och nästa dit myggnätet (det kan Du!)

Komplettera med myggnät som hänger över

En annan variant är att komplettera med ett större myggnät, t ex Sea-To-Summit, som du hänger i ett snöre över huvudet. Finns inget att hänga det i kan man ta en böjbar pinne och sätta i marken över huvudet. Det blir mer som ett tält.
attachment.php

Fördelen är att det blir mindre klaustrofobiskt och mycket billigare. Annars instämmer jag i föregående inlägg: Sy själv dit myggnätet. Haglöfs verkar ha ett schysst överdrag för dina behov. Kostnad ca: 400kr om jag minns rätt. Köp inte ett billigt överdrag som är vattentätt på ovansidan. Det orsakar kondens. Ska du ha ett sånt får du nog lägga ut runt 2000kr om det ska bli bra.

Bilagor

• DSC_0255.jpg
    DSC_0255.jpg
    77.5 KB · Visningar: 2,021
Jag kör samma lösning som Gusbo, plus en grön prasselpressäning om det regnar. Funkar kanon. Dessutom kan man sitta där inne och titta på utsikten medans myggen står för musiken utanför. Jättemysigt.

Tack...

för alla svar och synpunkter,det blir nog ett sovsäcksöverdrag antingen från Haglöfs eller Bergans,dom stod rätt i kurs. Sen få jag leja nån sykunnig att fixa nätet på nåt fiffigt sätt.
Ha det bra!:)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips