Sommarskidåkning?

Undrar om det är någon som kan tipsa om bra sommarskidåkning. Har precis kommit hem från Val Thorens och har lite abstinens! Ja, ni vet hur det känns! :eek:)
 
STRYN!!!

Om du inte varit där så är det ett måste... får man fint väder också så är det kanske det bästa stället man kan tillbringa en del av sommaren på. Min egna högst objektiva uppfattning.

Men planera sommarskidåkning redan... säsongen är ju knappt halvägs... ??

/t
 
nytt jobb!

Har precis börjat nytt jobb. Började med en vecka ledigt och det känns som att en vecka till nu är lite att gapa efter för mycket. ;o)

När är Stryn bäst?
 
mm...

Som jag har förstått det hela runt midsommar. +- någon, några veckor.

Men det finns säkert de här som har bättre koll.

/t
 
Hintertux?

Är det någon som varit på Hintertux i maj/juni och vet hur snön brukar vara där då om det är värt ett besök?

/Linda
 
Linda!

Har inte varit på Hintertux men har hört att Norge är bättre på sommaren än glaciärerna i Alperna.
Stryn och Trysil ska vara särskilt bra.

/ Lasse
 
larre75; sa:
Linda!

Har inte varit på Hintertux men har hört att Norge är bättre på sommaren än glaciärerna i Alperna.
Stryn och Trysil ska vara särskilt bra.

/ Lasse


Fast nu var det just Hintertux jag funderade på att åka till; det är en engelsk telisorganisation som har säsongsavslutning där då och en kompis ville att jag skulle följa med.

Stryn kommer att få sitt besök ändå. Trysil är inte öppet på sommaren, de stänger 17 april om jag minns rätt.

/Linda
 
Re: Hintertux?

seglartjej; sa:
Är det någon som varit på Hintertux i maj/juni och vet hur snön brukar vara där då om det är värt ett besök?

/Linda

Var i Mayrhofen under två säsonger (1996 och 1997) som ligger i närheten av Hintertux. De åren kunde det vara ganska risigt framåt vårkanten. Lite snö och isigt. Det var i princip bara allra högst upp på glaciären som det var någorlunda godkänd skidåkning. Vintertid är dock Hintertux grymt...
 
Re: Hintertux?

seglartjej; sa:
Är det någon som varit på Hintertux i maj/juni och vet hur snön brukar vara där då om det är värt ett besök?

/Linda

Hej,

har varit i Hintertux i början av maj och då var det riktigt riktigt bra, men det var efter en snörik vinter. jag tror att i juni så är nog åkningen inte speciellt bra. glaciäerna brukar oftast ha ganska risigt väder under sommarmånaderna...ofta disigt. alltså...åker du i början av maj skulle jag nog rekommendera att åka annars inte. ett tips är ju att hålla koll på deras hemsida för snöinfo etc.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
mo9jan Sommarskidåkning Sölden? Skidor allmänt 0
Hälen Sommarskidåkning, var? Skidor allmänt 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.