Söker tips ang ryggsäck

Jag är också lite förtjust i LK70, framförallt är den en av få vettiga väskor som inte är för lång för min rygg (jag är 157 cm kort, vete tusan vilka rekryter försvarsmakten väntat sig...), dock tycker jag kanske att den är väl tung. Totalt ligger den på runt 4 kilo om jag inte missminner mig.

Jag har bland annat använt den till att bära upp sammanlagt drygt 90 liter bensin på ett berg med den (i jeepdunkar), och den är helt ok med lite drygt 20 kilo i.

Hur som, vill man ha en billig väska som fyller sin funktion väl är LK70 inte att förakta :).

Tack så mycket för alla tips! Det blev en matrix 70 till slut. Den verkar va alldeles lagom i storleken tycker jag.

En sak jag undrar över är om man behöver regnskydd till den? Det "vågade" inte killen i butiken svara på, men det står att den ska vara vattenavvisande, frågan är om man kan lita på det.
Ni som använder regnskydd, hur gör ni då med liggunderlaget om ni fäster fast det på utsidan? Skyddet får ju inte plats över allt.

Ditt valda kök är ineffektivt och behöver defintivt ett bättre vindskydd, du kommer att förbruka mycket rödsprit.

Men det duger i vindstilla, eller?

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Mja, jag har ett trangia mini, och jag upplever att lågorna ibland är högre än köket, även i vindstilla tillstånd. Livsfarligt för fingrarna, och inte särdeles ekonomiskt. Lite missnöjd med det köket själv, tyvärr.

Tack så mycket för alla tips! Det blev en matrix 70 till slut. Den verkar va alldeles lagom i storleken tycker jag.

En sak jag undrar över är om man behöver regnskydd till den? Det "vågade" inte killen i butiken svara på, men det står att den ska vara vattenavvisande, frågan är om man kan lita på det.
Ni som använder regnskydd, hur gör ni då med liggunderlaget om ni fäster fast det på utsidan? Skyddet får ju inte plats över allt.

Ett regnskydd kan vara bra. Ryggan håller inte för ihållande regn. Liggunderlag brukar jag spänna fast i zickzack-snörena på ryggans framsida alt. under topplocket. Fäster du liggunderlaget längsmed ryggan, så ryms den under regnskyddet.

Mvh /Joel

Gick det att få tag i Matrix 70 på stadium? eller var det på nån annan butik du hittade den?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips