Söker kartor över Jotenheimen

Tjenare, jag söker kartor över Jotenheimen området där vandringsleder och annan nyttig information finns med. Är det någon som vet vart jag lätt kan få tag på en sådan?

MVH
Peter

Kartbutiken sthlm

Kartbutiken Sthlm har bra sortiment, det finns en i skala 1:100 000 över Jotunheimen (som jag själv köpte på turistbyrån i Lom).

det finns också kartor i skala 1:50000 över jotunheimen vilket man kan behöva ibland. Tycker inte riktigt 1:100 000 duger alla gånger.Exempelvis så täcker en karta i 1:50000 hela Hurrungarne vilket är bra.

Tel kartbutiken 08-202303.

MVH Mats

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
kartor

Närmre bestämt så är det två 50 000-kartor över Jotunheimen,
Jotunheimen Vest (som alltså har med Hurrungane) och
Jotunheimen Aust. Ett alternativ är en kartpakke med några blad
ur den heltäckande 50 000-kartan över hela Norge. Stigarna
och hyttene finns med, nackdelen är att kartorna inte överlappar.

För en del andra områden, t ex Skarvheimen och Breheimen
(årets Norge-projekt) är dessa 50 000-kartor oumbärliga.
För Breheimen finns dock ännu ingen pakke.

il C.

beställ från DNT

Jag beställde de två kartorna som Peter H. berättar om här ovanför från DNT (norska turistföreningen)när jag skulle dit för ett par år sedan. Prova att maila info@turistforeningen.no. Jag fick kartorna i brevlådan efter tre dagar och det kostade ~250:-

...Johan...

Jag har en karta 1:100.000 som täcker hela Jothunheimen, som DNT givit ut. Den skaffade jag dock i Norge. Det brukar vara enkelt att få tag på kartor i Norge. Dock inte på söndagar för då går det inte att få tag på nånting där, allt är stängt.

/Kristian

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips