Skithuspapper

...det viktiga är la att

...skita i både staten och kapitalet men att utnyttja dem båda till fullo!

En av de få saker som jag har stulit/fortfarande stjäl är troféer som ölglas från krogen, roliga vägskyltar som ligger lösa på väg hem från krogen eller som i det här fallet något att torka sig med, vare sig det gäller ögonen, näsan eller det lilla hålet där solen inte skiner...

Men idag skiner solen så nu tänker jag lämna er för havet, kvinnorna och min nyinköpta Vespa Vulgaris Unikumiensis...

/Wengan
 
Ok, det blev lite spridda skurar men Edet är det flest som använder utifrån svaren i denna tråd.

Pappersnäsdukar i remsor kändes lite väl för min del när det handlar om en lite längre vandring. Kanske provar på någon kortare tur längre fram. Vem vet, kanske blir en riktig hit!?

Det blir nog en vanlig rulle för min del, men med lite kapad bredd och lagom längd papper på :)

Skulle man tjäna på att använda hushållspapper istället för toalettpapper tror ni?
 
carl_; sa:
Skulle man tjäna på att använda hushållspapper istället för toalettpapper tror ni?

Hushållspapper bryts ju inte ner i naturen lika raskt som dasspapper (som ju löses upp av vatten), så det får minuspoäng av den anledningen.

Jag tror att nyckeln till effektivt dasspapprande är optimering!
Ta bara med exakt så mycket dasspapper som du behöver.

Alltså kan vi nu övergå till att diskutera "åtgång per leverans" och "antal leveranser per tur".
 
Skitviktigt!

Vissa av er kan tydligen inte greppa grejerna med händerna... Om ni nu nödvändigtvis måste använda papper så köp då ett slitstarkt, mjukt, dubbelt dasspapir.

Lär eder sedan vikmetoden:
Fatta ett ark, använd det utvikt. Vik det därefter dubbelt och använd det en gång till. Därefter viker du det ånyo dubbelt och torkar ännu en gång. Vikt det, efter det på mitten igen och håll på så tills det är färdigvikt och har antagit samma färg som myllan. Gräv en grop med närmsta flata sten du hittar och gräv ner detta färgade papper i den myllriga jorden och markera därmed ditt revir mot markens urinvånare!

/Wengan
 
Är det ingen som testat Wettex-duk? Den kan man ju praktiskt tvätta ur efter genomfört torkningsförfarande.
 
dave1; sa:
Är det ingen som testat Wettex-duk? Den kan man ju praktiskt tvätta ur efter genomfört torkningsförfarande.

Frågan är om man får den tillräckligt ren...? Jag tror ju inte att den går att använda till kökshygien efter att man använt den till toaletthygien. Det rekommenderas ju att man inte använder samma trasa till diskbänken som man använder att torka upp spill från köksgovlet med.
 
Papper för campingtoa?

Borde det inte vara bäst att använda papper avsett för mulltoa? På Clas Ohlson har dom Toalettpapper Aqua Soft. Ett specialpapper som snabbt bryts ner i avfallstanken. 4 rullar/förp. Kostar 49:-, dvs så dyrt att det nästan kan räknas som hightech. Trevligt för dom som kommer till samma plats några år senare.
 

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.