Skithuspapper

raka

Jag har skrivit det förut: Raka bort håret runt utgångshålet och eder pappersågång kommer att minska.

P.S.
Hillebaner och GTX:are: Använd en Hillebergsrakhyvel med goretexfodral från Arcteryx. Njut av hur shmutt den är!
UL-fanatiker: Använd en hyvel köpt från mystisk brittisk hemsida, rekommenderad av en tidning som ingen annan orkar läsa. Glöm inte att såga av skaftet samt beräkna viktminskningen pga miskad hårmängd.
D.S.
 

avslutad210712

Gäst
Re: raka

Vandrare; sa:
Jag har skrivit det förut: Raka bort håret runt utgångshålet och eder pappersågång kommer att minska.

P.S.
Hillebaner och GTX:are: Använd en Hillebergsrakhyvel med goretexfodral från Arcteryx. Njut av hur shmutt den är!
UL-fanatiker: Använd en hyvel köpt från mystisk brittisk hemsida, rekommenderad av en tidning som ingen annan orkar läsa. Glöm inte att såga av skaftet samt beräkna viktminskningen pga miskad hårmängd.
D.S.

Om man använder hyveln innan man vandrar och lämnar den hemma kan man använda hur tung man vill för det är väl ändå inte meningen att man skall hyvla bort sk*ten......
 
Re: Re: raka

avslutad210712; sa:
Vandrare; sa:
Jag har skrivit det förut: Raka bort håret runt utgångshålet och eder pappersågång kommer att minska.

P.S.
Hillebaner och GTX:are: Använd en Hillebergsrakhyvel med goretexfodral från Arcteryx. Njut av hur shmutt den är!
UL-fanatiker: Använd en hyvel köpt från mystisk brittisk hemsida, rekommenderad av en tidning som ingen annan orkar läsa. Glöm inte att såga av skaftet samt beräkna viktminskningen pga miskad hårmängd.
D.S.

Om man använder hyveln innan man vandrar och lämnar den hemma kan man använda hur tung man vill för det är väl ändå inte meningen att man skall hyvla bort sk*ten......

Beror ju på vandringens längd/hastighet på hårväxten. På en 10-dagars vandring hinner det då iaf bli lite stubb misstänker jag. Å stubb i sig kan klia så det räcker ;)
 
Re: Re: raka

avslutad210712 (Björn Englund) skrev:
Om man använder hyveln innan man vandrar och lämnar den hemma kan man använda hur tung man vill för det är väl ändå inte meningen att man skall hyvla bort

En äkta UL fanatiker använder avsågade grejor hemma också, bara för att kunna njuta av hur lätta dom är. Tror du en Prylfanatiker lämnar hemmet utan multitool och archteryxjacka?

för det är väl ändå inte meningen att man skall hyvla bort sk*ten......

Hmm, bra idé. Säkert lättare än Toapapper....

gundj; sa:
Stubber lär väl riva sönder pappret, alternativt sâ sticker man sig i fingrarna.
Ja, om man har skägg i arslet.... ;)
 
Hrrrmmm, ja, efter denna "trådutvikning" om huruvida man får skägg i röven av att raka sig där (Borde man inte kunna få ett entydigt svar på detta filosofiska spörsmål i tidningen "Frida"?) så tänkte jag ge det Enda och Sanna svaret:
Institutions-skithuspapper.

Därmed basta. Har aldrig provat nåt så hårt, strävt och tätrullat som papperet på jobbet, dvs sjukhuset i Umeå. Ni vet, sånt där som studenter brukar sno under förevändning att de har för ont om pengar (för att kunna åka taxi till Hultsfred). Tog en rulle till fjällturen förra sommaren, och attans vad jag bedrog mig. Vi hann på två personer inte mer än halva rullen trots nästan två veckors flitigt skittorkande, samt torkande av tält och annat onödigt (vilken ordvits!).

Jag menar inte de där överdimensionerade kompanirullarna, utan de som ser ut som vanliga rullar men är kompakta som om träet vore oprocessat, enlagers, och rivstarka (som Pertex!).

Slit det med hälsan.

/A.
 
vissa snabbmatställen har väldigt sköna servetter,

billiga
slitstarka (kan vara bra även om de bara används 1 gång)

kan fungera för rinnande näsa och vid ätning, givetvis oanvända och så länge lagret är välfyllt, mot slutet kanske man ransonerar användandet till det mest nödvändiga.

incitatus
 
Skit viktigt!

Våt servetter är helt super. Både till händer och annat. Kompakt förpackade och vikten de innebär bär jag med glädje. testa det!
Strykarräven; sa:
Hrrrmmm, ja, efter denna "trådutvikning" om huruvida man får skägg i röven av att raka sig där (Borde man inte kunna få ett entydigt svar på detta filosofiska spörsmål i tidningen "Frida"?) så tänkte jag ge det Enda och Sanna svaret:
Institutions-skithuspapper.

Därmed basta. Har aldrig provat nåt så hårt, strävt och tätrullat som papperet på jobbet, dvs sjukhuset i Umeå. Ni vet, sånt där som studenter brukar sno under förevändning att de har för ont om pengar (för att kunna åka taxi till Hultsfred). Tog en rulle till fjällturen förra sommaren, och attans vad jag bedrog mig. Vi hann på två personer inte mer än halva rullen trots nästan två veckors flitigt skittorkande, samt torkande av tält och annat onödigt (vilken ordvits!).

Jag menar inte de där överdimensionerade kompanirullarna, utan de som ser ut som vanliga rullar men är kompakta som om träet vore oprocessat, enlagers, och rivstarka (som Pertex!).

Slit det med hälsan.

/A.
 
Den viktigaste frågan är, vad väger en rulle? *letar*
...Hmm .. Toalettpapper, Euro shopper. Per rulle 160 ark, 2 lag, vikt inkl hylsa 83g, ca 22 m,100% returfiber.

Kan man avända toalettpapper i fjällen? Även om man vare sig är på toaletten eller gör sin toalett så kan man nog använda det.

Jag tar det jag har hemma, inte är det det mjukis papper men oftast det som står i pall i Willys. 83 g är inget att bry sig om, kan dra ut hylsan.

Papper är bra till annat är skit. Skitbra alltså! Men har man bra konsistens och sitter i hukande ställning glider skiten ut utan att lämna ett skit efter sig.

En ruta räcker, oftast behövs det inte utan är mer en kontroll funktion. Skall kolla i sommar så jag får ett x-akt antal rutor per dag. Oftast så kommer avföringen efter frukost så man dumpar av innan man börjar gå.

Skall man använda handen så använder man VÄNSTER för höger äter man med. Hur är det för vänsterhänta?
 

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.