Skillnad på Rutt o Spår

Har köpt en explorist 100 den räcker för mej.

Min fråga är:skillnaden mellan rutt o spår?

jag kan spara 20 rutter o 3 spår.Manualen jag fick står det ej skillnade mellan dessa,troligtvis ganska enkel men nybörjare som man är vänder man sej till er proffs här.

tack på förhand

En rutt är något som du skapar genom att ange ett antal brytpunkter (waypoints). Ett spår är något som GPS:en skapar genom att logga din förflyttning.

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Är det inte snarare ett tillrättaläggande av historien, på samma sätt som den har, och kommer att, förfuskas genom historieskrivarens egna preferenser?

Bäst jag slutar nu, innan jag blir för filosofisk...

Anders

apersson850; sa:
Är det inte snarare ett tillrättaläggande av historien, ...
Anders

Det kan vara ett led i utforskandet av historien. Jag har letat upp gamla stigar på det viset. Jag kalibrerade en karta från 1920-talet i GPS Utility, gjorde spår längs de stigar jag ville finna, laddade upp dem och gav mig ut.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips