Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Skillnad på herr- och damskor i storlekar?
- Trådstartare FruNalleman
- Start datum
Vad konstigt. Fast de är väl inte gjorda så de ska knipa åt om hälen. Det får man fixa med snörningen. Mina glappar också om jag inte drar åt.Synd om de inte funkar för dig.
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
De satt inte rimligt fast ens med maximalt möjlig hopsnörning. Bäddat för hälskav och skavande veck av hopveckat "överskottsmaterial" längs öppningen.
Därmed är vi tillbaka i Trådstartarens efterlysning av breda skor.Sammanfattningsvis: det krävs att de är "breda" på rätt sätt. Dra dig inte för att prova herrmodellerna, det är ingen garanti men ökar sannolikheten att du hittar något som passar.
Därmed är vi tillbaka i Trådstartarens efterlysning av breda skor.Sammanfattningsvis: det krävs att de är "breda" på rätt sätt. Dra dig inte för att prova herrmodellerna, det är ingen garanti men ökar sannolikheten att du hittar något som passar.
Keen har väl också rätt breda skor?
Detta är en barnmodell som finns upp till storlek 38. Vet dock inte hur deras frakt och returpriser ser ut.
http://www.eventyrsport.se/torino-mid-wp-1061600179.html?c=150709
Detta är en barnmodell som finns upp till storlek 38. Vet dock inte hur deras frakt och returpriser ser ut.
http://www.eventyrsport.se/torino-mid-wp-1061600179.html?c=150709
Senast ändrad:
Ja det där med hälen kan ju bli ett gissel förståss! För glappar det där bak, så gissar jag att det inte hjälper med en extra socka? Snörningen kan ju hjälpa till viss del men inte helt.
Men ni som testat barfotaskor - hur mycket strumpor har ni i dem? Som en vanlig vandringskänga? Jag har bara ett par inne-skor från Vivi Barefoot, men de är ca 10 år gamla och känns breda, mjuka men något hårda bak vid hälen. Men då har jag bara en tunn strumpa i.
Ang militärkängor som tipsades om, hur vet man om det är herr- eller dam? Och där har jag fattat det som att man får se upp lite med M90 då vissa årgångar/tillverkningsår inte riktigt håller måttet, utan kan börja gå sönder. Fast kanske är samma problem som de som skriver om att kängorna krymper lite i det hårdare nederskiktet på kängor överlag.
Arbetsskor har jag inte testat! Ska kolla upp det med, tack för tips!
Nu har jag på köpte ett par begagnade Lundhags på Tradera, men ingen som helt aning om det är herr eller dam, säljaren visste inte, men tänkte att jag chansar. Var storlek 39 så hoppas på det bästa, å i annat fall får jag sälja dem vidare tänker jag. Vet ju inte vilken storlek jag "borde" ha och hur mycket för stora som är ok i början.
Men ni som testat barfotaskor - hur mycket strumpor har ni i dem? Som en vanlig vandringskänga? Jag har bara ett par inne-skor från Vivi Barefoot, men de är ca 10 år gamla och känns breda, mjuka men något hårda bak vid hälen. Men då har jag bara en tunn strumpa i.
Ang militärkängor som tipsades om, hur vet man om det är herr- eller dam? Och där har jag fattat det som att man får se upp lite med M90 då vissa årgångar/tillverkningsår inte riktigt håller måttet, utan kan börja gå sönder. Fast kanske är samma problem som de som skriver om att kängorna krymper lite i det hårdare nederskiktet på kängor överlag.
Arbetsskor har jag inte testat! Ska kolla upp det med, tack för tips!
Nu har jag på köpte ett par begagnade Lundhags på Tradera, men ingen som helt aning om det är herr eller dam, säljaren visste inte, men tänkte att jag chansar. Var storlek 39 så hoppas på det bästa, å i annat fall får jag sälja dem vidare tänker jag. Vet ju inte vilken storlek jag "borde" ha och hur mycket för stora som är ok i början.
Problemen med M90 finns för många andra kängor också. De har använt skuggummi för att fästa sulan med själva kängan. Det åldras mycket fort, och blir stelt och ännu värre blir det om inte kängan används regelbundet......
.....
Problemen med M90 finns för många andra kängor också. De har använt skuggummi för att fästa sulan med själva kängan. Det åldras mycket fort, och blir stelt och ännu värre blir det om inte kängan används regelbundet
Aha, så ju nyare tillverkning av den desto bättre tänker jag då. Regelbunden användning gissar jag är oftare än en gång i månaden... Man får helt enkelt ge sig ut och vandra lite mer!
De som är hardcore kör ju utan strumpa. Men även på sommarn har jag en tunn yllestrumpa.Har superkänsliga fötter och minsta tryck orsakar problem och jag tycker en tunn strumpa ger lite vaddering liksom. Det är mest mot ovanlädret/plösen/snörningen jag behöver det. Skulle nog kunna ha bomull lika bra, men de "bra" strumpor jag har utan dumma sömmar o.s.v. råkar vara ylleblandning.
Boulder boots som joanna inte kunde ha kan jag ha med enbart den tunna yllestrumpan och som nu med extra filtsula, ullfrottésocka och stickad raggsocka.
Men passa dig. Börjar du gå i barfotaskor till vardags så kan fötterna protestera högljutt om de ska tvingas in i vanliga skor sen. Det är många som råkat ut för det. Jättebesvärligt när det blir vinter eller man behöver ha gummistövlar eller grova skor av någon anledning. Jag har behovet till 85% täckt nu, men det har både tagit tid och kostat pengar. Snyggskor kan jag glömma, men det bekymrar mig mindre.
Kom på en känga som inte nämnts; Jörnkängan! Jag har som sagt breda fötter men de passar i Jörnkängan "som handen i handsken"...
Skickar ett meddelande till dig ang kängorna.
Skickar ett meddelande till dig ang kängorna.
Finns finskor också. Vivobarefoot Lisbon och Porto. Fina, sköna (efter ett tag) och tyvärr svindyra.De som är hardcore kör ju utan strumpa. Men även på sommarn har jag en tunn yllestrumpa.Har superkänsliga fötter och minsta tryck orsakar problem och jag tycker en tunn strumpa ger lite vaddering liksom. Det är mest mot ovanlädret/plösen/snörningen jag behöver det. Skulle nog kunna ha bomull lika bra, men de "bra" strumpor jag har utan dumma sömmar o.s.v. råkar vara ylleblandning.
Boulder boots som joanna inte kunde ha kan jag ha med enbart den tunna yllestrumpan och som nu med extra filtsula, ullfrottésocka och stickad raggsocka.
Men passa dig. Börjar du gå i barfotaskor till vardags så kan fötterna protestera högljutt om de ska tvingas in i vanliga skor sen. Det är många som råkat ut för det. Jättebesvärligt när det blir vinter eller man behöver ha gummistövlar eller grova skor av någon anledning. Jag har behovet till 85% täckt nu, men det har både tagit tid och kostat pengar. Snyggskor kan jag glömma, men det bekymrar mig mindre.
Vivo funkar inte längre, för smala.
Håller medVivo funkar inte längre, för smala.
Liknande trådar
- Svar
- 32
- Visningar
- 2 M
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg