Skåne runt på Cykel?

Skåne runt på Cykel

frilevaren; sa:
Tack Jörgen!
Låter som om du redan cyklat samma väg med....=)
Jag kommer ju börja från karlshamn(eller svängsta) och sedan cykla kusten runt (tror jag).
Kan dock bli vissa släng inåt skåne.
Har trekking däck, så det blir ju inga problem (dock ej på cyklen, ännu).
En fråga, Är du karlshamnbo?

//Markus

Jag är Karlshamnbo. Jag kommer från Mörrum som ligger 12 km från Karlshamn men bor sedan nästan 1 år tillbaka i Karlshamn.
Om du vill hjälpa till att bevara vår fina natur vi har i Blekinge så kan du säga till dina föräldrar att rösta på mig på söndag.

Hälsningar Jörgen
[Ändrat av Jorgen79 2002-09-09 kl 17:02]

Re: Re: Cykla i Skåne

frilevaren; sa:
kajan; sa:
Hej Markus.
Skall du cykla i Skåne med äventyr, tycker jag att du skall göra det på en MTB.
Packa en ryggsäck på max 15 kg, ha inget på cyklen.
Handla mat och dryck efter vägen.

PS. Ta god tid på dig & jäkta aldrig upplev naturen långt ifrån vägarna. Och var sjysst till vandrarna och visa hänsyn.

MVH Cay

Hej Cay!
Hmm...ännu ett förslag. Och som sagt, jag vill ju ha äventyr så varför inte?
Ända nackdelen är dock att den andra cyklisten (En god vän och ingen "extreme" äventyrare)
Inte cyklar MTB, utan det blir "vanligt" för hans del (och min) men visst. förslaget med att handla mat mm är ju en självklarhet. tar inte med oss hela "kylen" med en gång.

Och med hänsynen så kan jag garantera dig att jag tar hänsyn...mot såna som själv tar det.

//Markus

Nackdelen och nackdelen!!! Du får väl ändra på han???
Vad jag menade med "kylen" är att varje dag kör man förbi någon typ av affär, så köp bara för dagen & frukosten.

"Och med hänsynen så kan jag garantera dig att jag tar hänsyn...mot såna som själv tar det."
OBS! Du skall vara på en VANDRINGSLED varför inte visa en god manér.

Lycka till.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Re: Skåne runt på Cykel

Åhh fan. det är du?
*asg*
Hmm...Jörgen från Mp? =)
Träffade dig nere på Puben en kväll (då när peter "karlsson" var där) Jag kom med Jan Andersson.(också från mp)
Fan va skoj asså......
*hälsar fint på min "nya" kompis*
//Markus

Re: Re: Skåne runt på Cykel

frilevaren; sa:
Åhh fan. det är du?
*asg*
Hmm...Jörgen från Mp? =)
Träffade dig nere på Puben en kväll (då när peter "karlsson" var där) Jag kom med Jan Andersson.(också från mp)
Fan va skoj asså......
*hälsar fint på min "nya" kompis*
//Markus

Ja. Jag är Jörgen från mp.
Då vet jag också vem du är.

Hälsningar Jörgen

Re: Re: Re: Cykla i Skåne

Nackdelen och nackdelen!!! Du får väl ändra på han???
Vad jag menade med "kylen" är att varje dag kör man förbi någon typ av affär, så köp bara för dagen & frukosten.

"Och med hänsynen så kan jag garantera dig att jag tar hänsyn...mot såna som själv tar det."
OBS! Du skall vara på en VANDRINGSLED varför inte visa en god manér.

Lycka till. [/QUOTE]

Jo....visserligen.
Men som sagt, jag har itne ens frågat honom ännu (ska göra det idag, på ännu en helvetes jobbardag..)..
Tror inte han kommer tacka nej, faktiskt.
Men vi behöver nästan ha någon form utav kärra med oss då vi borda är inbitna sportfiskare och inte lämnar spöna hemma.

Jag var där.

Vi cyklade i Skåne i sommras.
Tänker ev göra om det i en längre variant nästa
sommar.
Har skrivit lite om det på min hemsida
skothagen.has.it
Kolla och skriv till mig om du vill
veta mer. Vi kanske ses nästa sommar.
Mvh Anders S

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar