[Skåne] Gissa bilden!

Känns som att svaren indirekt redan har kommit... Men Salvikens strandängar och Barsebäck borde det väl vara!?

Känns som att svaren indirekt redan har kommit... Men Salvikens strandängar och Barsebäck borde det väl vara!?

Det är korrekt, Salvikens strandängar heter reservatet och tittar man till vänster så ser man det stängda kärnkraftverket Barsebäck (eller på studentikos lundensiska: Bärseback)

Ledtråden i bakgrunden var de rejäla kraftledningarna.

Vikhög är hamnen bakom fotografen samt även namnet på badplatsen som värnet ligger på.

/Patrik

Ja, kände igen vyerna och med ledtrådar bjudna av andra så satt den. Ska försöka posta en bild (i väntan på seobserver) under dagen...

... Så, äntligen en ny bild i tråden.

Jag var ute på en cykelcampingtur i midsommarhelgen. I Skåne såklart! Men var (kl. 12-13), mer i detalj, är bilden tagen? Ledtrådar lämnas vid behov.

Bilagor

• IMG_20240624_104533.jpg
    IMG_20240624_104533.jpg
    10.3 MB · Visningar: 133
Senast ändrad:

Aktuellt

Nytt avsnitt: vad kan friluftslivet lära av idrotten?

Nytt avsnitt: vad kan friluftslivet lära av idrotten?
Kan naturområden gynnas genom att talas om likt idrottsanläggningar? Det och mycket mer diskuteras i det senaste avsnittet av Outdoor & Friluftsliv!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Vinn skidstavar från Akka!

Vinn skidstavar från Akka!
Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!
Bra iakttagelseförmåga där! Dessvärre inte rätt. Men konstruktionen/konstruktionerna vid horisonten är mycket riktigt den primära ledtråden.

Av er svar att döma slog det mig att jag nog uttryckte mig lite otydligt. Det är inte Öresundsbrons pyloner som skymtar vid horisonten, utan något annat.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.