[Skåne] Gissa bilden!

Eftersom det flyter på rätt långsamt med bilder i denna tråden tar jag och lägger upp en. Vilket är vattendraget, och var är bilden tagen?

Ledtråd 1: Det är högt flöde och ån har svämmat över.

Ledtråd 2: Bilden är tagen riktning nedströms.

Bilagor

• IMG_1110.jpg
    IMG_1110.jpg
    60.8 KB · Visningar: 443
Sparkar liv i tråden (då jag har en ny bild men vi måste ju avsluta denna först) och gissar på HelgeÅ, som ju slåtar på just å (även om å uttalas ö-likt i NÖ Skåne) men inget förslag på plats.

/Patrik

Det är inte Helge å heller. Men då gissningarna duggat allt annat än tätt de senaste veckorna är det nog dags för en ledtråd.

Helge å rinner bla genom Hässleholms Kommun. Även denna å rinner geneom flera, men just den här bilden är tagen i ett område som avgränsas av Hässleholms Kommun och dess angränsande kommuner.

Aktuellt

Vinn "Sarek: en biografi" av Claes Grundsten!

Författaren, fotografen och Utsidan-bloggaren Claes Grundsten har skrivit en bok om sin långa relation till Sarek. Här har du chansen att vinna den!

Starta din egen blogg på Utsidan!

Vill du nå ut med dina äventyr till över hundra tusen friluftsintresserade? Börja blogga på Utsidan! Här hittar du en guide över hur du kommer igång.

Äventyraren Tim Marklowski – stora bedrifter och liten miljöpåverkan

Tim Marklowski vill utmana bilden av de stora outdoor-äventyren. Under 2025 gjorde han flera extrema turer – med minimala CO2-utsläpp.
Inte en lätt bild, inser jag.

Dagens nya ledtråd bilr: Denna sträckning av ån gårgenom ett nyetablerat naturreservat som fortfarande är ganska okänt.

Ny ledtråd i morgon.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips