[Skåne] Gissa bilden!

Tja, då får vi ta ett mera urbant motiv denna gång, var kan vi hitta denna damen?
 

Bilagor

  • utsidan005.JPG
    utsidan005.JPG
    137.2 KB · Visningar: 492
Nä, för att det inte ska bli så långvarit o svårt kan jag säga att hon blickar ut över bland annat det vattnet som passerat under bron i min förra bild.
 
Det kanske var korkat att lägga in denna bilden, det verkar inte vara så stort intresse, så jag svarar själv på den så kan jag ju lägga in en annan bild som kanske kan vara roligare, inte vet jag.

Damen stor i Tivoliparken i Kristianstad, hon står bakom teatern blickandes ut över Helge å, samt ett av landets mest korkade politiska beslut, dvs härlövstippen, soptippen som sedan 50 talet legat över an av Sveriges största vatten-reservoarer mitt i Vattenriket. En olaglig soptipp som i ca 50 år fungerat mitt i stan trots avsaknad av några som helt tillstånd från bland annat länsstyrelsen. Nu ska tippen täckas och bli till ett rekreationsområde, det arbetet har jag för mig ska ta dryg tio år till.
 
Denna bild är för ovanlighetens skull en inomhusbild, men den borde gå att knäcka ganska lätt.
 

Bilagor

  • utsidan06.JPG
    utsidan06.JPG
    93.9 KB · Visningar: 379
Det kanske var korkat att lägga in denna bilden, det verkar inte vara så stort intresse, så jag svarar själv på den så kan jag ju lägga in en annan bild som kanske kan vara roligare, inte vet jag.

Damen stor i Tivoliparken i Kristianstad, hon står bakom teatern blickandes ut över Helge å, samt ett av landets mest korkade politiska beslut, dvs härlövstippen, soptippen som sedan 50 talet legat över an av Sveriges största vatten-reservoarer mitt i Vattenriket. En olaglig soptipp som i ca 50 år fungerat mitt i stan trots avsaknad av några som helt tillstånd från bland annat länsstyrelsen. Nu ska tippen täckas och bli till ett rekreationsområde, det arbetet har jag för mig ska ta dryg tio år till.

Det borde jag ju faktiskt kunnat :)
Men precis som du skrev så var nog intresset inte jättehögt. Jag tittade på bilden som hastigast... kände inte igen den direkt... och har sedan inte tittat igen.
Täckningen av den gamla tippen lär ta tid. Än så länge så har de lagt 100-tusentals ton med bärmaterial över den och när det är klart så skall allting sätta sig innan dom kan göra något med den.
//Peter
 
Vi får väl hoppas

att efter täckningen tippen i Krstd inte blir till villaområde som Baratippen blev. Kantrande hus blir dyrt för ägarna....
Trappan sitter i en fyr....tror jag.
//J
 
att efter täckningen tippen i Krstd inte blir till villaområde som Baratippen blev. Kantrande hus blir dyrt för ägarna....
Trappan sitter i en fyr....tror jag.
//J

Det kommer inte att byggas några bostäder på den gamla härlövstippen, där kommer inte heller att få växa höga träd, där ska inte få vara någonting som kan punktera täcket.
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.