[Skåne] Gissa bilden!

Ja men precis Thure, och HPT: Jag står i Salvikens strandängars naturreservat och blickar mot Vikhögs fiskeläge. Snett bakom mig till höger ligger Barsebäcks kärnkraftverk. Det här området är en lite pärla som jag fått hjälp att upptäcka på senare år. @thureb, bollen är din!
 
Kunglig plurrning. Gustav II Adolf 17-årig kung flydde från danskarna och isen brast under honom och hans häst.

Du får bildstafettpinnen SE Observer.

Thure
 
Justerad efter halkolycka, orörlig och dubbelhaltande för närvarande, bild kommer när jag är gående igen. Har någon en bild redo hoppa gärna in.
 
Då kör jag gärna en bild tills seobserver är kurant igen, krya på dig.

Var ligger denna lilla udde ser vi till höger på denna bilden?

Precis bredvid fotografen (syns ej i bild) finns "något särskilt" och kan man berätta om detta särskilda så får man bonusponäng. Bild på detta särskilda kommer då något svarat rätt, minst på udden och helst även på "särskilt"

/Patrik
 

Bilagor

  • 20231203_114116.jpg
    20231203_114116.jpg
    2.7 MB · Visningar: 59
Justerad efter halkolycka, orörlig och dubbelhaltande för närvarande, bild kommer när jag är gående igen. Har någon en bild redo hoppa gärna in.
Ajaj! Hoppas att du repar dig snarast möjligt. Mildare väder framöver, så förhoppningsvis kan du vara ute utan ytterligare risk för olyckor.

@tango Hmmm, ny bild... Något alldeles särskilt den här gången. :) Jag gissar utan någon direkt efterforskning på Lernacken. Det "särskilda" borde i sådana fall rimligtvis vara Öresundsbron!?
 
Ajaj! Hoppas att du repar dig snarast möjligt. Mildare väder framöver, så förhoppningsvis kan du vara ute utan ytterligare risk för olyckor.

@tango Hmmm, ny bild... Något alldeles särskilt den här gången. :) Jag gissar utan någon direkt efterforskning på Lernacken. Det "särskilda" borde i sådana fall rimligtvis vara Öresundsbron!?
Nej, det är inte Lernacken men du är inte långt borta. "Det särskilda" är betydligt mindre i storlek än Öresundsbron men historien om det speciella har lite med Danmark att göra.

/Patrik
 
Aha, tror att jag vet! Vågbrytarvägen i Limhamn?!

Först tänkte jag att du kanske fiskade efter en plats där Danmarksbåtarna avgick tidigare och kollade då runt i hamnarna i området. Upptäckte då din vy och tror att "det särskilda" borde vara Havsprinsen!?
 
Det är sydvästra spetsen på Ön i Limhamn och du står vid Havsprinsen utanför småbåtshamnen. Har paddlat och sprungit förbi båda platserna ett antal gånger.. :)

/ Ulf
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.