[Skåne] Gissa bilden!

Kan det vara Anderslövs kyrka du menar ? :)

Eller är det nära Revingehed?

Kan absolut inte Skåne! Ger upp... ;)

Mvh troswe
 
Senast ändrad:
Att fanjunkare nämndes torde betyda att det är nära Ystad. Söderlen betyder att det är max en mil från sydkusten någonstans mellan Trelleborg och Ystad.

Ja, Anderslövs kyrka torde vara rätt. Den har ett högt torn och kan ses på håll, dessutom är det platt landskap runt Anderslöv. I så fall är vi på en av landsvägarna 2-3 km söder om Anderslöv.
 
Fel så här långt. Det bränns för Niklas, ingen fotoriktningrätt ännu så rubriken ger plats för fler gissningar.
go tur
 
Det är skrämmande likt vägen mot Hardebergagården från Billebjär. I sådana fall sydöst. Men det stämmer ganska dåligt in på närhet till Ystad.
 
Jag får inte ihop det, men jag tror det är Vallösa kyrka som anas och att fotografen är på väg i nord-nordvästlig riktning på Sjörupsvägen. Ren gissning.
 
Fasen oxå, detta är på mina gamla hemmatrakter..ändå står det stilla i mitt huvud..får tänka lite till!

Med vänlig hälsning, Nicklas L
 
Vilket klockslag tog du bilden?

Hemmesdynge kyrka, bränns det?

kan det vara OSO eller VNV ;)

Mvh troswe
 
Senast ändrad:
Eftersom vi fått reda på att vi befinner oss i Skivarpstrakten började jag fundera på Katslösa och Solberga men så vitt jag minns är ingen av dessa kyrkor särskilt stora eller väl synliga så jag gissar på Nöbbelöv. Jag var och snurrade runt i de trakterna för ett par år sedan men jag kommer inte riktigt ihåg hur kyrkan där såg ut. Dock var det väl en hyfsat stor och välmående församling så de borde ha en någorlunda stor kyrkobyggnad. Och i Vallösa var väl kyrkan i natursten vill jag minnas.
Om det nu är Nöbbelöv så återstår frågan om i vilket väderstreck bilden är tagen. Efter en titt på transportkatan ser det ut som om kyrkan ligger söder om landsvägen och då måste bilden vara tagen i NO till ONO.
 
Vilket klockslag tog du bilden?

kan det vara OSO eller VNV ;)

Mvh troswe

Bilden togs 19:55 den 2 maj. Enligt EXIF ;)

Kyrkan ser vit ut och solen är uppenbart till vänster i bilden. Alltså måste bilden vara tagen norrut eller NO eller NV. NO förefaller mest rimligt. Jag gissar någonstans strax norr om Beddingestrand eller Smygehamn. Lilla Beddinge kyrka?
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.