Skaljacka med långa armar

Är 190cm lång och och är rätt smal (väger typ 70-75kg).

Letar efter en jacka som är vind, vattentät och andas med långa armar. Det vår gärna finnas matchande byxor som även dem är långa och smala.

Några tips på märke och modell? Vill inte lägga ut flera tusen som för en klättermusenjacka.

Barbour gör sömnadsarbeten (t.ex. förlängningar) på alla sina modeller, gratis. Dessutom har de världens trevligaste reparationsavdelning.

:D

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
du ville ha en jacka som var vind- och vattentät och som 'andas' (vilket inget material i världen klarar), vilket barbours jackor lever upp till. Sen att det inte ser ut som klättermusen är en annan sak..

Om ingen jacka klarar det varför tar du då upp en jacka som antagligen inte heller klarar det i så fall?

Hur som helst ang klättermusen så tycker jag att det är lite för mycket pengar att lägga ut för en jacka.

Tänkte köpa regnkläder igentligen men de passar så dåligt och jag har ingen vettig jacka heller så jag tänkte leta efter en jacka som klarar regn och har bättre passform.

nej, vad jag menar är att de klarar av en begränsad diffusion, likt mex-tex jackor. Andas kan bara levande organismer göra.

Tillbaka till ämnet. Långa armar på membranjacka.

Jag testade en RAB, den var otroligt smal i armarna. Annars som sagt klättermusen. Houdini har långa ärmar, men dom gör inga skaljackor vad jag vet.

öringen; sa:
Lill-Olle; sa:
nej, vad jag menar är att de klarar av en begränsad diffusion, likt mex-tex jackor. Andas kan bara levande organismer göra.

Vad lustigt då att du skrev så här:
Lill-Olle; sa:
en jacka som var vind- och vattentät och som 'andas' vilket barbours jackor lever upp till.

:)

Nu har du ju klippt i citatet, och jag satte ju andas inom citatonstecken för att kunna svara på frågan, utan att behöva ge mig in på diffusionsdebatten. Men du kanske inte förstod, lite svårt sådär kanske? Ska jag ge dig en hänvisning till wikipedia?

Min Itab Packaway i storlek L har tillräckligt långa ärmar (några armar har den inte - för att fortsätta märka ord :)) för mig som är 193. Den har även tumhål som håller ärmarna på plats.

Men för att köpa så billiga skalplagg krävs det att man har råd att inte bära kläder med prestigegivande logotyper på. :D

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips