Säsongspremiär!

Och det var det (förutom det lilla hagel och regnstänk som kom). Det var iaf mellan 8 och 10 glada klättrare där idag.
(För de som var där var jag den förvirrade unga mannen som aidklättrade för första gången i sitt liv.)
 
Södermanland är också torrt!

Bistaberget och Simonsberget var helt torrt idag. Det är skönt med vår!!
 
Är det någon som har information om hur läget är i Grönbrink (Vårdberget är också av intresse). Grönbrink har ju mycket skugga så jag är nyfiken på om solen och värmen dom senaste dagarna gjort framsteg.

Tack!
 
Grönbrink

Har varit dit ett par gånger redan och det är tillräckligt torrt. Nedre delen är ju dessutom oftast ganska lätt så det gr inget om det är lite fuktigt där. Kan vara lite fuktigt djupt inne i sprickorna.
 
Nån som varit i Sjöända ännu? Tänkte åka dit i helgen så det vore gött med en lägesrapport.
 
Sjöända brukar torka mycket långsamt... men det kan vara tort.

Skicka en rapport när du kommer tillbaka.

Gustaf
 
Ix; sa:
Sjöända brukar torka mycket långsamt... men det kan vara tort.

Skicka en rapport när du kommer tillbaka.

Gustaf

Det gick att klättra rätt mycket, men sjöända gör sig bättre under varma sommardagar. Klippan var väldigt kall hela dagen. Vi gjorde några klassiker i alla fall, så dagen blev bra.
Ett stort tack till överums pizzeria, som serverade god pizza och lät oss se MODO vinna årets hitills viktigaste match.
 
Trevlig påsk!

Snart släpper jag alla prylar och tar påskledigt ;)

Här kommen en teaser om hur vädret är i Italien, inte jag som klättrar då jag ännu sitter fastkedjad på kontoret, men Val di Mello verkade kunna erbjuda något soligt idag...

p1010032_308.jpg


- Christian
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.