Säsongspremiär!

Startar en tråd för rapportering av klippor som öppnat för säsongen.
Har du redan varit ute och kramat granit i år? Skriv och berätta!

Själv hoppas jag kunna rapportera något efter helgen, men vi får se vad vädergudarna har att säga om saken.
 
Säsongspremiär på klippa gjorde jag den 7:e jan, utanför Linköping, i Solvik, tort, fint, lite för kallt (svårt att hålla fingrarna varma hela leder). Brant och pumpande leder var kanske inte vad man var upplagd för, men fint väder var det. Kan sägas att jag klättrade i Solvik den 23:e och 25:e december också. Den 23:e var en helt perfekt dag om bara formen hade varit bättre...


Gustaf
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Slan; sa:
På kullaberg har inte friklättersäsongen slutat än.
Vissa har det bra...

Kom just hem från Ågelsjön.
"Nollan" på lilla berget var nästan torr, men i övrigt gick inget att klättra.
Några soldagar med plusgrader så borde man kunna klättra rätt många leder på lilla berget och röd oktober.

Stora berget såg ut att dröja längre, då det såg väldigt fuktigt ut från marken samt att det fanns en del is kvar på "stora isfallet".
 
Nu är det torrt!!!

Östergötland har torkat!
Premiärklättring i ågelsjön idag (tors) efter lunch!!
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Re: Nu är det torrt!!!

Elof; sa:
Östergötland har torkat!
Premiärklättring i ågelsjön idag (tors) efter lunch!!

Rapportera gärna hur klippan såg ut. =)
Någon som besökt Silverberget (Småland) än i år? Jag planerar att åka dit i helgen om vädret håller i sig...
 
Min påtvingade premiär efter tre månaders uppehåll, eftersom vindarna var för starka på höjden. Stannade till i Arnad i Aosta under lördagen och klättrade 9 RPL i uppdragna byxor och väst. 18 grader och sol gjorde sitt...;)

Ps. Kunde inte låta bli..... Ha en trevlig dag!
 
Re: Re: Nu är det torrt!!!

fl0at; sa:
Någon som besökt Silverberget (Småland) än i år? Jag planerar att åka dit i helgen om vädret håller i sig...

Tyvärr inte än, men Silverberget brukar vara torrt tidigt. Vissa leder är dock blöta året om känns det som. Har det varit bra väder några dagar innan så brukar det mesta vara klätterbart. Solen lyser på klippan först mitt på dagen så att vara där alltför tidigt på morgonen kanske inte är någon idé.

Mvh Micke
 
Re: Re: Nu är det torrt!!!

fl0at; sa:
Elof; sa:
Östergötland har torkat!
Premiärklättring i ågelsjön idag (tors) efter lunch!!

Rapportera gärna hur klippan såg ut. =)
Någon som besökt Silverberget (Småland) än i år? Jag planerar att åka dit i helgen om vädret håller i sig...

Vissa leder var fortfarande blöta, men mycket gick att köra.
Vi klättrade Divaleden, Nollan, Röda Tår och Röd Oktober. Ingen dålig premiär, tycker jag.
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.