Så här lätt utrustning har inte DU!

Det är ju helt klart det allra senaste.

Torrvatten 1 liter.
Tillagning: Tillsätt en liter varmt eller kallt vatten, stäng påsen och låt den stå i tre minuter, rör sedan om för att få en jämn temperatur. Vattnet kan sedan drickas direkt ur påsen. För bästa smak kan man tillsätta kaffe, te, frystorkad mat eller vad man vill.

Torrvatten finns på Naturkompaniet och kostar 125 kronor för en liter.

Månadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!
Mina lättaste prylar är mina två klövjeväskor till hundarna, 680g resp. 570g.
Eftersom jag stoppar i 3kg i vardera så väger de -2320g och -2430g.
Slå det!

Aktuellt

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

Snälltåget – på räls till äventyret

Snälltåget – på räls till äventyret
Möt Snälltåget på Outdoor Festival 2026 – som tar dig till friluftsdestinationer i Sverige och Europa. Som festivalbesökare får du 10% rabatt.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Testa, lär och gör: Aktiviteterna på Outdoor festival

Testa, lär och gör: Aktiviteterna på Outdoor festival
"Äventyrspasset" ger tillgång till aktiviteter, clinics och föredrag över hela festivalområdet. Som Utsidan Plus-medlem får du passet gratis!
Jag slog ut alla tänder, så nu behöver jag varken tandborste eller tandkräm. Se kan jag bara äta soppa, så spar jag vikt på det också.

Barn är underskattade

Dom gillar att ha en uppgift så dom mår faktiskt bättre med packning än utan.
Jag hade dock väntat mig att någon skulle kontra med att deras fru bär hela packningen... ;)

Vissa påstår att barn kan utgöra ett hinder för att komma iväg. Så behöver det inte alls vara. Det är bäst att börja i tid. Se här en glad 2-åring bärandes på både tält, sovsäck, liggunderlag, kök, mat och regnplagg.:)
P4101134.JPG

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.