Ryggsäck Modan

I stundens ingivelse köpte jag en ny (bättre begagnad) ryggsäck utan att testa den. Fast nu har jag knatat runt hemmavid och känt lite på den och jag tror jag är kär !

Modan Centurion heter den... Nån som har erfarenhet av denna säck?

//

Inte mer än att jag klämde på den nere på Sporthuset i Lse under andra halvan av 90-talet.
Butiksägare Krister talade sig varm för den (framför allt bärsystemet och att man kunde justera den under gång), alla ville ha en, men jag vet aldrig om någon köpte den... = )

Grattis till kärleken!

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Aircontact Pro – designad för de stora äventyren

Vandra med kvalitet! När packningen är tung och terrängen krävande gäller det att ha riktigt bra utrustning. Med Aircontact Pro har deuter skapat en ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jag har en Modan,minns inte mod namn så här på rak arm.
Är mycket nöjd med min som jag använt på några vandringar,verkar vara riktigt bra slitstyrka och kvalitet.
Gillar bärsystemet med geleremmar som kan justeras i höjd under gång.
Enda nackdelen jag kan komma på är att den väger en del.
Har iofs bara gammla Haglöfssäckar att jämföra med.

Whoaaah

Kom hem från Ammarnäs just härom och jag har BARA gott att säga om min nya kärlek: Modan. Länge leve vår relation - vilken skön rygga!

Se där, snart hörs bröllopsklockor klämta...! = )

Jag ska överraska min käraste, fröken Vulcan, med en romantisk getaway till just Ammarnäs i morgon.
Var gick du?

Vi gick upp längs Vindelån, upp förbi Rävfallsstugan upp till Skebleskalet och fiskade i Raksjavatre, fortsatte in i Skebleskalet och över Skeblejuhka, runt Gaigertse upp mot Lijbuovaratje och längs Salviejuhka söderut ner på platån just söder om massivet. Sen tillbaka till Ammarnäs!

Hyggligt torrt - förhållandevis lite snö. Tillgängligt helt enkelt!

Lycka till - skön tur. Jag hinner nog upp en sväng till, innan semestern är slut, fast då får jag nog fara själv.

Modan Explor Pioner 90L hettr min,riktigt nöjd med den.
På tal om modan,har dom slutat tillverkas ?

Ja, Modan verkar inte finnas längre. På 90-talet var de ju ett intressant israeliskt alternativ till de nordiska och brittiska märkena när det gällde ryggor (särskilt militärgröna - eller i Modans fall lite mer bruna om jag inte missminner mig - ryggor i hundralitersklassen) :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips