Uppdatera och renovera ryggsäck

Detta är mina favoriter i samlingen,har uppgraderat de lite så de passar mig,inte så mycket hardcore moddning mest plockat ihop diverse delar och tvättat.
Vad är det för bärsystem som sitter på den längst till vänster?
Ser riktigt trevligt ut, jag använder en alaska nu senaste med hatten men ogillar verkligen höftbältet på den

Vad är det för bärsystem som sitter på den längst till vänster?
Ser riktigt trevligt ut, jag använder en alaska nu senaste med hatten men ogillar verkligen höftbältet på den
Menar du höger kanske?
Från vänster:
Fr igf extreme 70l
Fr rapa gyro med seekoutside 5800 säck
Fr råive 80l på raven gyro exp.ram
Klättermusen mjölner 100l

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Är det någon som vet till vilken Haglöfs ryggsäck som avbärarbälte av modell "Standard" passar? Jag fick med detta (fabriksnytt) när jag köpte en beg FJ Nepal (höftbältet låg i säcken) på loppis. Bifogar ett par bilder hur infästningen ser ut.
Borde väl passa på alla Haglöfs ramsäckar med samma logga eller senare. Om du vill sälja bältet hör av dig, jag har en Haglöfs som saknar bälte.

Det tjockare tyget som kom kanske runt 1995 är avsevärt tåligare än det tidigare silkeslena standard tyget. Den adderade vikten kompenseras med ramen och Avbärarsystemet...ultralight hets är något för hybrider och softpacks,små ryggsäckar under 60l är onödigt att ens ha ram,då är det trevligare med en modern lätt säck,kanske inte ens behöver avbärarbälte, skalma rapa 40l 600g eller hmg dyneema osv.
Har du en bild på en lämplig Skarja att ha som grund att börja med?
Visst är Skarja och LK70 samma säck om man ser till designen och form, LK70 har ju annan väv, stålram, läderremmar etc.

Har du en bild på en lämplig Skarja att ha som grund att börja med?
Visst är Skarja och LK70 samma säck om man ser till designen och form, LK70 har ju annan väv, stålram, läderremmar etc.
Nej det är inte samma säck.
Lk70 är en variant av grönland.
Vet inte vad du är ute efter angående skarja men Skarja x eller skarja exklusiv har ju "nya" tyget och ett höftbälte, köp en sån då och var nöjd?

Här är ytterligare nånting jag inte sett förut..haglöfs hunter

Bilagor

• Screenshot_20240814_095018_Blocket.jpg
    Screenshot_20240814_095018_Blocket.jpg
    749.7 KB · Visningar: 73
Är detta Skarja? Har dessa bra väv att utgå från?

Visa bilaga 45015
Ja det är skarja. Det är inget fel på något tyg inklusive detta,det kommer hålla för svensk fjällvandring och skogstur,hade det inte det hade de inte tillverkat i detta material över 25 års tid.
Det är mer en personlig preferens...savotta använder cordura 500/1000 som är kanske det mest beprövade tyget i världen framtaget under ww2 för militärt bruk,det kommer hålla för vad du än utsätter det för,släpa den efter en bergsvägg,mm..men behövs det för en liten vandring över helgen?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips